Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Idag har jag sprungit 21 km A-B-löpning (in till city). Kände mig lite stel mellan skulderbladen mot slutet (kanske spände mig omedvetet och hoppade lite mellan isfläckar/vattenpölar....). På vägen hem på t-banan kände jag att mina händer kändes avdomnade

Hmmm.... klämt lite nerver och/eller kärl? Hur ser ryggpelaren ut? Haft liknande symtom förut?
Vi får kalla på en läkare: Sylvia? 🙂

Hmm, låter som vibrationsskador och då får vi sluta fråga om vad du har gjort?!

Strecha "Latissimus dorsi" stora ryggmuskeln extra noga ett tag. den kan orsaka domningar i lill och ringfinger vid stelhet. (t+)

http://4.bp.blogspot.com/_73Kt7qhOtFI/Ss6QJJ3DcxI/AAAAAAAACkA/yH8-jE4jHVI/s320/IMG_0139.JPG

Det kan hända mig, men bara i höger ring- och långfinger, övre delen. Alldeles vit, kall och pirrig. Men det är ju mycket mindre område än det du har. Och mitt kommer lite hur som, när jag är ute. Inte i samband med träning. Man kan ju bli lite nojig kan

Det du beskriver tycker jag låter mer som kärlspasm. Typ Raynauds fenomen som kan komma vid kyla eller stress.

Maria, det var minsann ingen dålig titel! 😀

Kristina, det är svårt att veta vad det kan ha berott på, men får jag tro så tror jag att kroppen ströp blodtillförseln i kapillärerna till underarmar/händer. Kanske beroende på spänningarna Du kände?Därav lik

Jag tror att domningarna kom sig av spasmen, inte att det hade med skuldrorna att göra. Tror du skulle kunna få detta svar av en riktig doktor 😉 Upprepar det sig så kan det vara värt att få en bedömning, för detta drabbar oftast yngre kvinnor, eller: *d

Jag spände mig första 5 km eftersom det var glashalt och jag körde odubbat. Kände mig därefter lite stel mellan skulderbladen. Frös ingenting under löpningen utan svettades ganska rejält. Det gjorde dock att jag började frysa hejdlöst när jag åkte hem. Hä

Så brukar mina händer se ut och vara efter långpassen. Vätskebrist burkar jag tänka. Har aldrig grubblat mer på det 😀

12