Quote from Guest on 6 August 2007, 10:02Hej!
Jag efterlyser sådana som jag, träningslystna som hämmas starkt av sin diabetes.
Jag fick diagnosen typ 1-diabetes i februari 2006, och min träningsvärld rasade delvis samman, samtidigt som det blev ännu viktigare att hålla sig i form.
Som diabetik
Hej!
Jag efterlyser sådana som jag, träningslystna som hämmas starkt av sin diabetes.
Jag fick diagnosen typ 1-diabetes i februari 2006, och min träningsvärld rasade delvis samman, samtidigt som det blev ännu viktigare att hålla sig i form.
Som diabetik
Quote from Funbeat user on 6 August 2007, 10:12Hej Janne!
Jag håller på med långdistanstriathlon(Ironman) och är diabetiker sedan barnsben. Min träning fungerar med planering, lyhördhet för kroppen, is i magen men ffa kunskap om diabetes, allmän fysiologi och träningsfysiologi. Mina träningspass är a
Hej Janne!
Jag håller på med långdistanstriathlon(Ironman) och är diabetiker sedan barnsben. Min träning fungerar med planering, lyhördhet för kroppen, is i magen men ffa kunskap om diabetes, allmän fysiologi och träningsfysiologi. Mina träningspass är a
Quote from Funbeat user on 7 August 2007, 16:47Hej och tack för svaret!
Jag blir både peppad och samtidigt förvånad över en diabetiker som kör så extremt som du. Ironman... - ja, det är väl min dröm - har kört en motionstriathlon en gång innan sjukdomarna drabbade mig, och det var jättekul - skulle va
Hej och tack för svaret!
Jag blir både peppad och samtidigt förvånad över en diabetiker som kör så extremt som du. Ironman... - ja, det är väl min dröm - har kört en motionstriathlon en gång innan sjukdomarna drabbade mig, och det var jättekul - skulle va
Quote from Funbeat user on 19 August 2007, 19:12Hej 🙂
Har haft diabetes typ 1 i 5 år nu, och har haft ett helsicke med blodsockret! I vintras började jag intressera mig för ishockey, kanske bland det bästa jag gjort. I vintras låg mitt HbA1c på 9,6! I våras när jag börjat träna, hade jag sänkt det til
Hej 🙂
Har haft diabetes typ 1 i 5 år nu, och har haft ett helsicke med blodsockret! I vintras började jag intressera mig för ishockey, kanske bland det bästa jag gjort. I vintras låg mitt HbA1c på 9,6! I våras när jag börjat träna, hade jag sänkt det til
Quote from Funbeat user on 20 August 2007, 19:49Hej!
Ja, jag håller med, träning är super för diabetesen. Jag har i o för sig alltid tränat en hel del, men tidigare var det mer för att det var kul och för välbefinnande och vikt, nu är det för livet också.
Men i och med att jag har en otäck epilepsi so
Hej!
Ja, jag håller med, träning är super för diabetesen. Jag har i o för sig alltid tränat en hel del, men tidigare var det mer för att det var kul och för välbefinnande och vikt, nu är det för livet också.
Men i och med att jag har en otäck epilepsi so
Quote from Funbeat user on 28 August 2007, 20:34Nu är det dags, det måste väl vara fler med diabetes som har träningsråd och/eller -frågor att dela med sig av???
//Janne
Nu är det dags, det måste väl vara fler med diabetes som har träningsråd och/eller -frågor att dela med sig av???
//Janne
Quote from Funbeat user on 4 September 2007, 11:04Hej och hå! Inte tänkt att det skulle ta en månad att svara men strular datorer så strular de.
Hypoglykemier kommer du inte ifrån. Det kan alla få. Jag tror att jag har få eftersom jag tränar efter måltid. Energiuttaget balanseras av energiintaget. Tänk
Hej och hå! Inte tänkt att det skulle ta en månad att svara men strular datorer så strular de.
Hypoglykemier kommer du inte ifrån. Det kan alla få. Jag tror att jag har få eftersom jag tränar efter måltid. Energiuttaget balanseras av energiintaget. Tänk
Quote from Funbeat user on 9 September 2007, 18:42Mycket intressanta samband du pekar på. Mina läkare/sköterskor har ingen aning om att det kan gå åt mer insulin till hårdare träning. Jag hade kunnat få träna 10 livstider utan att upptäcka det.
Springer och cyklar som sagt just nu med en liten ryggsäck m
Mycket intressanta samband du pekar på. Mina läkare/sköterskor har ingen aning om att det kan gå åt mer insulin till hårdare träning. Jag hade kunnat få träna 10 livstider utan att upptäcka det.
Springer och cyklar som sagt just nu med en liten ryggsäck m
Quote from Funbeat user on 18 September 2008, 08:44Hej,
jag har inget direkt svar att komma med Jan - däremot håller jag med Maria om att träning med hög ansträngning/längre tid höjer blodsockret, likaså träning på morgonen.
Jag har typ-1 sen ca 18 år tillbaks och försöker fortfarande fixa och trixa. H
Hej,
jag har inget direkt svar att komma med Jan - däremot håller jag med Maria om att träning med hög ansträngning/längre tid höjer blodsockret, likaså träning på morgonen.
Jag har typ-1 sen ca 18 år tillbaks och försöker fortfarande fixa och trixa. H
Quote from Funbeat user on 20 July 2011, 20:53Hej!
Lever den här tråden? Jag har diabetes typ 1 sedan tonåren och är nu medelålders (44 år). Kämpar med mitt HBA1C och 15 kg övervikt som ett resultat av ett krävande och högpresternade arbete bl a. Har alla redskap för beteendeförändring i och med mitt
Hej!
Lever den här tråden? Jag har diabetes typ 1 sedan tonåren och är nu medelålders (44 år). Kämpar med mitt HBA1C och 15 kg övervikt som ett resultat av ett krävande och högpresternade arbete bl a. Har alla redskap för beteendeförändring i och med mitt