Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumDiabetes och träningNågon därute???
You need to log in to create posts and topics.

Vi får försöka peppa varandra med vikten. Står liksom och stampar och kommer inte riktigt igång med ett seriöst försök igen.

Jag tog bolus när jag åt bananen efter Midnattsloppet eftersom jag hade sänkt basaldos, loppet var långt och ganska ansträngande

Hej!

Jag har haft typ 1 sedan 2002. Är idag 43 år. Jag vill bara säga att träning gör underverk. Tränar jag inte så ligger jag lätt på dubbla blodsockervärden jämfört med om jag tränar. Kroppen är också mycket mer förlåtande när jag tränar. Kan "synda" m

Jag har äntligen börjat träna löpning igen samt mäta blodsockret regelbundet vilket gett mig en riktig kick att sköta om min diabetes.
Löpning+mätning=jag mår bra.
Men tyvärr har det uppstått ett problem! Jag har blåsor under trampdynan på höger fot. Har

Hej!

Jag letar också efter atleter, vardagsmotionärer eller kunniga som kan tipsa om träning med diabetes. Någon skrev att det är en och samma diagnos med olika sjukdomar.
Kan inte annat än hålla med.

Började springa för drygt 10 veckor sedan. Är allts

Skulle gissa på att du inte har särskilt mycket glykogen varken i lever eller muskler om du ligger så pressat och har så många insulinkänningar. Alla reserver töms ju då för att hjärnan ska få det den behöver.

Maria Clementz:
Kan du beskriva vad och när du äter och tar insulin på en IM?

Jag vill bara passa på att tipsa om dessa läger för idrottare som vill lära sig mera om diabetes!

http://www.selmaspa.se/info.asp/id/109257

Ann S, Jag var på föreläsning på Liseberg för ett tag sedan och då vet jag att det pratades om det och jag ville ha info om det blev av men hörde inget så var säker på att det lagts på is. Så det var ju jätte kul att se att det blir av! Det får man ju åka

Kul att det är så många diabetiker som tränar på!
Själv har jag mest kört millopp (pers 45) och halvmaror (pers 1.45), men nu ska det bli maror och kanske någon ultra så småningom. Har tränat lågpulsrundor under vintern nu, för att lära kroppen fettoxida