Quote from Funbeat user on 20 July 2011, 22:29Jag har också typ 1, fick det som 27-åring för 10 år sen.
Jag har lärt mig hur jag ska ligga precis innan, tex ett pass, går mest på gym så det blir Zumba, step, styrka mm.
Ligger jag på ca 12 så går jag ner till 6 mml efter passet, men då UTAN pumpen på
Jag har också typ 1, fick det som 27-åring för 10 år sen.
Jag har lärt mig hur jag ska ligga precis innan, tex ett pass, går mest på gym så det blir Zumba, step, styrka mm.
Ligger jag på ca 12 så går jag ner till 6 mml efter passet, men då UTAN pumpen på
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 20:20Hejsan 🙂 Jag fick min typ 1 diabetes för två år sedan och jag tycker det funkar helt perfekt. Jag tränade nästan inget när jag fick min diabetes men nu rider jag, springer och tränar på gym. Jag har till och med lyckats springa Göteborgsvarvet och snart
Hejsan 🙂 Jag fick min typ 1 diabetes för två år sedan och jag tycker det funkar helt perfekt. Jag tränade nästan inget när jag fick min diabetes men nu rider jag, springer och tränar på gym. Jag har till och med lyckats springa Göteborgsvarvet och snart
Quote from Funbeat user on 24 July 2011, 19:48Hej på er! Själv har jag gjort Tjejklassikern, halvklassikern och hela klassikern, stockholm marathon och lite annat med diabetes (typ1) som jag haft sen 2005.
Av min erfarenhet är att man inte ska hetsa upp sig för mycke! Vissa diabetiker sitter bara hem
Hej på er! Själv har jag gjort Tjejklassikern, halvklassikern och hela klassikern, stockholm marathon och lite annat med diabetes (typ1) som jag haft sen 2005.
Av min erfarenhet är att man inte ska hetsa upp sig för mycke! Vissa diabetiker sitter bara hem
Quote from Funbeat user on 30 July 2011, 18:55Har haft diabetes i drygt halva livet och jag har i princip tränat under hela den tiden. Har insulinpump sedan 2,5 år tillbaka och det tycker jag underlättar mycket. Det är lättare att vara spontan och bara dra iväg på ett pass för att man plötsligt fått
Har haft diabetes i drygt halva livet och jag har i princip tränat under hela den tiden. Har insulinpump sedan 2,5 år tillbaka och det tycker jag underlättar mycket. Det är lättare att vara spontan och bara dra iväg på ett pass för att man plötsligt fått
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 16:58Jag är helt eniga med er som testar och vågar. Så funkar det för mig också. Däremot tycker jag att jag efter 31 år med diabetes (är 44 år och fick diabetes i tonåren) har ett större behov av att hitta en lösning där blodsockret ligger ok både före, under
Jag är helt eniga med er som testar och vågar. Så funkar det för mig också. Däremot tycker jag att jag efter 31 år med diabetes (är 44 år och fick diabetes i tonåren) har ett större behov av att hitta en lösning där blodsockret ligger ok både före, under
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 21:58Pernilla:
Hur funkar det att springa med pump?
Pernilla:
Hur funkar det att springa med pump?
Quote from Mandus Andersson on 9 August 2011, 21:49Hej!
Sitter och söker mer kunskap om vad som händer med blodsockret vid träning och hittade denna tråd. Som flera andra tycker jag det är bökigt och brukar ge upp när jag får för mycket känningar eller för höga värden.Nu försöker jag komma igång igen. D
Hej!
Sitter och söker mer kunskap om vad som händer med blodsockret vid träning och hittade denna tråd. Som flera andra tycker jag det är bökigt och brukar ge upp när jag får för mycket känningar eller för höga värden.
Nu försöker jag komma igång igen. D
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 15:55åsa åsa:
Jag kan ibland på adrenalin påslag men jag får höga värden ca 1h efter träning men brukar få ner det snabbt. Men inte ett dygn efteråt.
åsa åsa:
Jag kan ibland på adrenalin påslag men jag får höga värden ca 1h efter träning men brukar få ner det snabbt. Men inte ett dygn efteråt.
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 15:58Här kommer en liten raport från gårdagens Midnattslopp.
Jag har inte varit förkyld på 3 år (säkert!) men nu i veckan har jag känt mig riktigt svullen i hals och öron och matt i kroppen. Tvekade in i det längsta, men bestämde mig för att springa och ta det
Här kommer en liten raport från gårdagens Midnattslopp.
Jag har inte varit förkyld på 3 år (säkert!) men nu i veckan har jag känt mig riktigt svullen i hals och öron och matt i kroppen. Tvekade in i det längsta, men bestämde mig för att springa och ta det
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 11:56Hej Pernilla.
Stort grattis till Midnattsloppet! Skitbra jobbat.
Ser hur du tänker att vi funkar ungefär lika, jag behöver ligga runt 12 mml innan ett zumba/step/aerobicpass, för att hamna runt 7 efteråt.
(med pumpen på), sänker aldrig basaldosen. Borde k
Hej Pernilla.
Stort grattis till Midnattsloppet! Skitbra jobbat.
Ser hur du tänker att vi funkar ungefär lika, jag behöver ligga runt 12 mml innan ett zumba/step/aerobicpass, för att hamna runt 7 efteråt.
(med pumpen på), sänker aldrig basaldosen. Borde k