Quote from Guest on 27 July 2012, 21:57Det har hänt ett par gånger nu, när jag är ute och springer hyfsat tidigt på morgonen (i morse stacka jag hemifrån vid 4-tiden) att jag träffar på grävlingar som helt oväntat dyker fram ur någon buske.
I morse skedde det hittills närmsta mötet, då en gr
Det har hänt ett par gånger nu, när jag är ute och springer hyfsat tidigt på morgonen (i morse stacka jag hemifrån vid 4-tiden) att jag träffar på grävlingar som helt oväntat dyker fram ur någon buske.
I morse skedde det hittills närmsta mötet, då en gr
Quote from Funbeat user on 27 July 2012, 22:07Grävlingar verkar vara ett ytterst fredlig djur. Min hund jagade upp en grävling på en kvällspromenad för ett antal år sen. Den sprang grymtande mot mig men vände precis framför mig när den upptäckte att jag stod där. En trevligare upplevelse än att se al
Grävlingar verkar vara ett ytterst fredlig djur. Min hund jagade upp en grävling på en kvällspromenad för ett antal år sen. Den sprang grymtande mot mig men vände precis framför mig när den upptäckte att jag stod där. En trevligare upplevelse än att se al
Quote from Funbeat user on 27 July 2012, 22:23Att möta en grävling är ALLTID en mindre fara än att träffa på världens "trevligaste" familjehund. För att inte nämna homo sapiens sapiens som är farliga i alla situationer.
Ja, jag har blivit anfallen av en grävling men det var för att jag kom emellan tv
Att möta en grävling är ALLTID en mindre fara än att träffa på världens "trevligaste" familjehund. För att inte nämna homo sapiens sapiens som är farliga i alla situationer.
Ja, jag har blivit anfallen av en grävling men det var för att jag kom emellan tv
Quote from Funbeat user on 27 July 2012, 22:28Anders, var du klädd i din svart-vita löpardräkt?
🙂
Anders, var du klädd i din svart-vita löpardräkt?
🙂
Quote from Funbeat user on 27 July 2012, 23:26har också mött grävling på nära håll men aldrig nån ilsken! de travar på, bara. 🙂
har också mött grävling på nära håll men aldrig nån ilsken! de travar på, bara. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 July 2012, 09:55Har också hört att de är aggressiva! Jag tror att det kanske är det om man stör dem när de har ungar eller om man stör dem vid exvis deras bo.
I våras sprang en grävling över gatan när min man och jag var ute och sprang, vi var kanske 5 m ifrån den. Den
Har också hört att de är aggressiva! Jag tror att det kanske är det om man stör dem när de har ungar eller om man stör dem vid exvis deras bo.
I våras sprang en grävling över gatan när min man och jag var ute och sprang, vi var kanske 5 m ifrån den. Den
Quote from Funbeat user on 28 July 2012, 10:14Jag har träffat på grävling när jag varit ute och ridit och blev förvånad över hur tuffa de ändå är? Den backade ju inte direkt av när det kom 500kg häst rakt emot den på vägen, utan tvärtom utstötte den ett huffande, förmodat hotfullt ljud. Men när vi in
Jag har träffat på grävling när jag varit ute och ridit och blev förvånad över hur tuffa de ändå är? Den backade ju inte direkt av när det kom 500kg häst rakt emot den på vägen, utan tvärtom utstötte den ett huffande, förmodat hotfullt ljud. Men när vi in
Quote from Funbeat user on 28 July 2012, 10:20Grävlingar har otroligt dålig syn, så ligger vinden emot en så har de svårt att upptäcka en när man kommer. Samtidigt har de få naturliga fiender så de behöver inte vara sådär jättealerta när de är ute på maskjakt heller. Därav att det ofta kan bli rätt s
Grävlingar har otroligt dålig syn, så ligger vinden emot en så har de svårt att upptäcka en när man kommer. Samtidigt har de få naturliga fiender så de behöver inte vara sådär jättealerta när de är ute på maskjakt heller. Därav att det ofta kan bli rätt s
Quote from Funbeat user on 28 July 2012, 10:27Vid en väldigt sen kvällsrunda för ca 30 år sedan stötte jag på en hel grävlingfamilj som korsade motionsspåret. Honan stannade direkt på spåret, och höll koll på mig medan ungarna försvann in under en stor gran. Vi stod och tittade på varandra under 15-2
Vid en väldigt sen kvällsrunda för ca 30 år sedan stötte jag på en hel grävlingfamilj som korsade motionsspåret. Honan stannade direkt på spåret, och höll koll på mig medan ungarna försvann in under en stor gran. Vi stod och tittade på varandra under 15-2
Quote from Funbeat user on 28 July 2012, 11:59Rätt säker att det är en myt. Största faran är att få den under bilen i motorvägsfart, de är ganska hårda i kroppen.
Rätt säker att det är en myt. Största faran är att få den under bilen i motorvägsfart, de är ganska hårda i kroppen.