Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNågot konstigt hände...
You need to log in to create posts and topics.

12

Var ute i lördags, skulle springa min vanliga runda på ca6.5 km. efter 2,5 km gick de inte att springa! De värkte i hela kroppen. Helt jädrans slut! Hög puls. Gick några meter försökte springa igen, icke, de var omöjligt. Naturligtvis vände jag om hem, g

Överträning eller begynnande infektion?

Kan också vara hjärtmuskelinflammation....har du tränat när du varit förkyld? Jag skulle nog prata med en läkare

känns inte som övertränad...hmmmm...nyss vilovecka, dessutom tränar jag inte så mycke så, jag är ju trots allt en "vanlig motionär" nuför tiden....kanske håller på att bli sjuk då. Hatar då de inte bryter ut om de ändå ska bli något.

Camilla. Menar du att jag ska prata med en läkare om min dumhet 😉
Nä jag förstår vad du menar..
Till saken hör att jag kan säga att jag nästan aldrig är förkyld. Sist var för 3 år sedan, då jag var förkyld så man kan räkna de som riktigt förkyld/sjuk. M

En gång käkade jag middag precis innan ett spinningpass. Det var dumt gjort. Efter 15-20 minuter sa det helt stopp. Det fanns inga krafter kvar alls. Kan det vara något sådant?

Camilla. Varför tror du det kan vara hjärtmuskelinflammation? Hur yttrar sig de symptomen bortsett från att man faller ned stendöd? Det är ju inte ett virus av vad jag förstått utan en bakterieburen infektion

Den enda gång jag varit med om nåt liknande s

Myokardit kan orsakas av virus, bakterier eller av toxisk påverkan av kemikalier eller läkemedel. Symtomen beror på graden av inflammation. De flesta medför bara korta, flyktiga övergående symtom, men vid svår myokardit uppträder allmänpåverkan, bröstsmär

Tack för info Josefin.

Då tycker jag det låter som att Siv inte uppvisat några av de symptomen i alla fall (t+)

Nej, jag som lekman tycker inte heller det låter som myokardit utan mer som en begynnande vanlig infektion eller som Per och Linus skrivit något födorelaterat. Har du besvär med astma ? Ett lätt astma anfall ger ju dyspné - ansträngningsutlöst, bronkospas

12