Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär börja äta?
You need to log in to create posts and topics.

12

Nu börjar jag komma upp lite i tiderna på mina löppass! 🙂
Allt går enligt planera och springer nu 1 gång/vecka ett pass som fn är på 90 min och ökas 10% varje vecka. (springer fler gånger också fast kortare distanser).

*Min fråga är då att när ska man

har tyvärr inga svar men jag hoppas att nån annan har det för jag har funderat på ungefär samma saker ang. mat/snacks på långpass. har inte kört så många långpass än men det kommer, det kommer 😉 Jag skyndar långsamt så mitt knä inte ska bli någe sämre än

Jag förstår dej! Jag har vart en typisk periodare innan och alltid när jag kommit igång har jag tyckt det vart så kul att jag sprungit alldeles för mycket och därav tröttnat och blivit sliten i kroppen efter ett par månader!
Men nu satsar jag långsiktigt

japp, det är svårt det där med hur mycket man kan/bör träna. fast det konstiga var att mitt knäproblem började när jag simmade en gång i veckan och sen känner jag av det även i löpning, styrketräning och när jag cyklar. Inlines går dock bra, synd att det

Har du någon sportdryck med dig? Det är annars det första jag skulle prova.

Jag brukar bara ha med mig något ätbart på pass över två timmar då det finns risk för att det ska börja kännas tomt i magen. Min favorit är kexchoklad som ger snabb energi, är go

Googla på enerigkaka och gör själv - jättegoda och mycket billigare!

Det är bra att träna kroppen till att äta under träningspasset så jag försöker alltid ta med mig något ut även om passet bara är 1 timme.
2 liter vatten, Snickers, liquid eller gel, bananer. Jag ser själva kånkandet på prylarna som en del av träningen.
Ja

Tack för alla bra svar! Dags att införskaffa STORA fickor! 😀
Vilken sportdryck är bra? Duger tex redbull eller är det nåt helt annat?

Runekakan:

http://www.utsidan.se/cldoc/454.htm

http://www.loparlarsson.se/content/view/34/57/

Sorry Daniel, men jag måste ge en länk som känns mer ursprunglig...(H)

12