Quote from Guest on 5 September 2008, 00:19Trodde att man liksom “var tvungen” att springa en bra bit över den tävlingsdistans man har, för att leder, ligament etc inte ska paja i tävlingen..men oxå för att bli snabbare.
Hur är det? Ex om man ska vara med i ett lopp på 1 mil. Hur lång sträcka bör
Trodde att man liksom “var tvungen” att springa en bra bit över den tävlingsdistans man har, för att leder, ligament etc inte ska paja i tävlingen..men oxå för att bli snabbare.
Hur är det? Ex om man ska vara med i ett lopp på 1 mil. Hur lång sträcka bör
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 00:29Springer du 7-8 km i vanliga fall klarar du lätt 10 km när det är tävlingsdags.
Adrenalin baby! (t+)
Springer du 7-8 km i vanliga fall klarar du lätt 10 km när det är tävlingsdags.
Adrenalin baby! (t+)
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 00:38Denna diskussion tänker jag följa med stort intresse, hoppas de som vet svarar. Själv har jag som mål att kunna springa en mil nästa vår utan större besvär, och har väl i dagsläget nått kanske 65-70% av det målet.
Min träning består av att springa en kor
Denna diskussion tänker jag följa med stort intresse, hoppas de som vet svarar. Själv har jag som mål att kunna springa en mil nästa vår utan större besvär, och har väl i dagsläget nått kanske 65-70% av det målet.
Min träning består av att springa en kor
Quote from Elias Engqvist on 5 September 2008, 00:44Jag skulle vilja säga att det finns två svar som är rätt båda två: Ja och Nej.
Om du bara vill "klara" milen så är det som någon sa ovan, om du springer en 7-8 km på träningarna max så går det bra att springa en mil då det är tävling men är man ute för a
Jag skulle vilja säga att det finns två svar som är rätt båda två: Ja och Nej.
Om du bara vill "klara" milen så är det som någon sa ovan, om du springer en 7-8 km på träningarna max så går det bra att springa en mil då det är tävling men är man ute för a
Quote from Camilla Höög on 5 September 2008, 09:10Kör långt och länge. Minimum är att köra några kilometer kortare än tävlingsdistansen. Då går det alltid att motivera sig den sista biten och klara av det, men tänk vad kul det skulle vara att kunna köra hårt hela vägen.
Kör hellre längre än distansen. J
Kör långt och länge. Minimum är att köra några kilometer kortare än tävlingsdistansen. Då går det alltid att motivera sig den sista biten och klara av det, men tänk vad kul det skulle vara att kunna köra hårt hela vägen.
Kör hellre längre än distansen. J
Quote from Elias Engqvist on 5 September 2008, 09:15Anders, nu svarade du inte på frågan, i viss mån kopierade du vad jag redan sagt sen började du prata om dig själv och 30km - irrelevant för träning inför 10kms-lopp!
(Jag är lite grinig idag)
Anders, nu svarade du inte på frågan, i viss mån kopierade du vad jag redan sagt sen började du prata om dig själv och 30km - irrelevant för träning inför 10kms-lopp!
(Jag är lite grinig idag)
Quote from Camilla Höög on 5 September 2008, 09:22Japp, jag upprepade ungefär vad du sa 🙂
10 km var bara ett exempel och inte vad den ursprungliga frågan egentligen handlade om så det kan vi frångå direkt och nämna en godtycklig sträcka. Annars borde frågan ha varit tydligare och inte skrivit "Ex".Se
Japp, jag upprepade ungefär vad du sa 🙂
10 km var bara ett exempel och inte vad den ursprungliga frågan egentligen handlade om så det kan vi frångå direkt och nämna en godtycklig sträcka. Annars borde frågan ha varit tydligare och inte skrivit "Ex".
Se
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 09:25Man måste inte springa långpass, men det är ju alltid nyttigt oavsett distans (nästan), man anpassar bara längden och hastigheten efter sin måldistans. Har man 10 km som mål så kan det vara vettigt med långpass som tangerar distansen, typ 12 km, i en fart
Man måste inte springa långpass, men det är ju alltid nyttigt oavsett distans (nästan), man anpassar bara längden och hastigheten efter sin måldistans. Har man 10 km som mål så kan det vara vettigt med långpass som tangerar distansen, typ 12 km, i en fart
Quote from Funbeat user on 5 September 2008, 11:59Är det inte smartare att köra efter tiden?
Ska du tävla i tre timmar så kör långpass under tre och halv till fyra timmar och skit i sträckan.
Då klarar ni arbete under viss tid.Vad vet jag, som bara cyklar?
Är det inte smartare att köra efter tiden?
Ska du tävla i tre timmar så kör långpass under tre och halv till fyra timmar och skit i sträckan.
Då klarar ni arbete under viss tid.
Vad vet jag, som bara cyklar?
Quote from Elias Engqvist on 5 September 2008, 12:13Jo David iofs har du rätt, men bara för att tiden är lättare att mäta. Det handlar ju ändå bara om ungefärliga sträckor/tidsrymder så det går eg. på ett ut.
Jo David iofs har du rätt, men bara för att tiden är lättare att mäta. Det handlar ju ändå bara om ungefärliga sträckor/tidsrymder så det går eg. på ett ut.