Quote from Guest on 3 July 2010, 07:42Har kört MTB några år nu och dammade av min gamla stålracer för Vättern, det var lite roligare än vad jag hade tänkt, så nu återstår bara att investera i en ny styvare-lättare och förmodligen fulare 😉 racer.
Frågan är bara hur högt i pris man behöver gå
Har kört MTB några år nu och dammade av min gamla stålracer för Vättern, det var lite roligare än vad jag hade tänkt, så nu återstår bara att investera i en ny styvare-lättare och förmodligen fulare 😉 racer.
Frågan är bara hur högt i pris man behöver gå
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 07:52Lätt, det är 10 000:-/kilo minskad cykelvikt... Nä men om du är ute efter Wow/snabb VR bör du nog titta på ett par snabbare hjul. Det finns mycket cykelmagi och placebo i snabba hjul.
Lätt, det är 10 000:-/kilo minskad cykelvikt... Nä men om du är ute efter Wow/snabb VR bör du nog titta på ett par snabbare hjul. Det finns mycket cykelmagi och placebo i snabba hjul.
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 08:11"Det finns mycket cykelmagi och placebo i snabba hjul. "
Placeboeffekt? Verkligen!
Även kolfiberramar!
Många medelålders/äldre motionärer har god ekonomi. Så jag ser inget fel på att lägga mycket pengar på en överkvalificerad cykel. Likväl som att lägg
"Det finns mycket cykelmagi och placebo i snabba hjul. "
Placeboeffekt? Verkligen!
Även kolfiberramar!
Många medelålders/äldre motionärer har god ekonomi. Så jag ser inget fel på att lägga mycket pengar på en överkvalificerad cykel. Likväl som att lägg
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 08:39Jag tror att det är en omöjlig fråga att svara på, det beror helt på hur mycket ha-begär man har. Jag köper själv hellre snäppet bättre grejer än jag egentligen behöver.
Min räser är ett sex år gammalt Basso/Campagnolo ihopplock som kostade mig 16-17000
Jag tror att det är en omöjlig fråga att svara på, det beror helt på hur mycket ha-begär man har. Jag köper själv hellre snäppet bättre grejer än jag egentligen behöver.
Min räser är ett sex år gammalt Basso/Campagnolo ihopplock som kostade mig 16-17000
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 17:52Hej Patric!
Behåll den cykel du har, den är ju superfin (t+) Den lär inte medföra något hinder för att kunna cykla VR under 8,5 timmar. Kommer dessutom att kännas dubbelt så gott när du glider förbi alla nya, dyra carbonhojar.
Så vitt jag vet så körde må
Hej Patric!
Behåll den cykel du har, den är ju superfin (t+) Den lär inte medföra något hinder för att kunna cykla VR under 8,5 timmar. Kommer dessutom att kännas dubbelt så gott när du glider förbi alla nya, dyra carbonhojar.
Så vitt jag vet så körde må
Quote from Funbeat user on 3 July 2010, 18:09Den här kanske?
http://www.velo.se/view.php?id=3633
Den här kanske?
http://www.velo.se/view.php?id=3633
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 07:37Snygg Look ! Också en viktig faktor i det medvetna valet av cykel.
Snygg Look ! Också en viktig faktor i det medvetna valet av cykel.
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 08:16Look har riktigt snygga cyklar! Jag är mycket sugen på att investera i en.
Look har riktigt snygga cyklar! Jag är mycket sugen på att investera i en.
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 11:07Tack Marcus, får en del komplimanger, sitter vita däck på nu (H:)
Det gör det ju lite svårt att skiljas ifrån den, byggde den själv -88, allt från att brotscha ur styrstam och vevparti.
Den har inte gått mer än 300-400mil, varav 100 i år. så med lite mer
Tack Marcus, får en del komplimanger, sitter vita däck på nu (H:)
Det gör det ju lite svårt att skiljas ifrån den, byggde den själv -88, allt från att brotscha ur styrstam och vevparti.
Den har inte gått mer än 300-400mil, varav 100 i år. så med lite mer
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 12:18Jag håller med, din cykel görs sig bäst om den bevaras i orginalskick.
Är du villig att lägga upp mot 20.000 på en ny cykel så tycker jag du ska vänta ut utförsäljningarna i England och Tyskland som brukar komma igång i slutet av sommaren, Då kan du hitta
Jag håller med, din cykel görs sig bäst om den bevaras i orginalskick.
Är du villig att lägga upp mot 20.000 på en ny cykel så tycker jag du ska vänta ut utförsäljningarna i England och Tyskland som brukar komma igång i slutet av sommaren, Då kan du hitta