Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelnär GC-bana och bilväg korsas
You need to log in to create posts and topics.

Rasmus, det är just den korsningen jag menar. Just nu är det mer buskar där. På satellitbilden ser det ganska gräsigt ut i hörnet.

Vart ska man höra av sig för att klaga på buskar och sånt?

Och jag håller med om att Göteborg inte är anpassat för cyklist

Får de inte in anmälningar så händer inget och då är ju du en del av problemet som inte bryr dig.

Men hallå, jag bryr mig! Vart ska man maila?

Gatukontoret i kommunen eller Trafikverket beroende på vem det är som ansvarar för underhållet.

David, så ett par svåra kollisioner per år är inget de får in information om? Då har de svåra problem med sin verksamhet. I första hand är det så klart rapporter om trafikolyckor som ska ligga till grund för förändringar av t ex korsningar. Får man regelb

Trafikkontoret är det. Trafikverket har inget med saken att göra - de ansvarar bara för statliga vägar.

Säröbanan är lurig, det är ofta som det blir insidenter på den sträckan. Många skidåkare som är ute och vinglar, hundägare med lösa hundar, gångtrafikanter som har noll koll! Jag kör inte speciellt fort på den sträckan längre!

Varför tror du att de får in "rapporter" ifrån polisen? Polisen avskriver det mesta med att det var en "olycka".
Det vimlar inte direkt med dömda för vållande till kroppsskada eller död när det gäller trafikolyckor.

Jag blir riktigt orolig om det är så att de inte har löpande kontakter med polis och räddningstjänst med uppföljning av trafikolyckor. Planerar man en trafikmiljö måste man för fan följa upp att den funkar sen.

Sått igång att klaga! Jag har en klagoexpert i familjen so fått ut gatukontoret för att fixa saker på helger ibland - men säger man inget så gör de inget!