Quote from Guest on 1 December 2008, 16:22När bör man hälla i sig kolhydrater efter ett löppass? Är det bara på pass över 1,5 timmar eller bör man ta kolhydrater efter ett intervallpass på 30 minuter? Gäller alltid 1g/kroppsvikt?
När bör man hälla i sig kolhydrater efter ett löppass? Är det bara på pass över 1,5 timmar eller bör man ta kolhydrater efter ett intervallpass på 30 minuter? Gäller alltid 1g/kroppsvikt?
Quote from Funbeat user on 1 December 2008, 16:32När man blir hungrig.
När man blir hungrig.
Quote from Linnea Olsson on 1 December 2008, 16:36isf mättar fett bättre.
isf mättar fett bättre.
Quote from ellen olsson on 1 December 2008, 18:04Om du bara är ute efter att bli mätt så ska du satsa på protein. Om du vill äta det kroppen behöver så ska du käka en balanserad, näringsriktig kost inkl. fett, proteiner och kolhydrater. Oavsett pass så är det normalt sett bättre att äta efter passet än
Om du bara är ute efter att bli mätt så ska du satsa på protein. Om du vill äta det kroppen behöver så ska du käka en balanserad, näringsriktig kost inkl. fett, proteiner och kolhydrater. Oavsett pass så är det normalt sett bättre att äta efter passet än
Quote from Linnea Olsson on 1 December 2008, 18:11Tack Fredrik, all respekt åt dig. Men det där har jag koll på. Jag undrade bara om det här med hur mycket man ska springa för att det ska vara dags att ta till kolhydrater för återställning etfer rundan. Bör man tömma glykogenförråden helt eller räcker de
Tack Fredrik, all respekt åt dig. Men det där har jag koll på. Jag undrade bara om det här med hur mycket man ska springa för att det ska vara dags att ta till kolhydrater för återställning etfer rundan. Bör man tömma glykogenförråden helt eller räcker de
Quote from ellen olsson on 1 December 2008, 18:16Det är halvklent med belägg för att man tjänar på att tillföra något - kolhydrater eller proteiner - överhuvudtaget på lång sikt men det finns andra faktorer, t.ex. bättre immunförsvar, som talar för att man ska tillföra proteiner och kroppens upptag av p
Det är halvklent med belägg för att man tjänar på att tillföra något - kolhydrater eller proteiner - överhuvudtaget på lång sikt men det finns andra faktorer, t.ex. bättre immunförsvar, som talar för att man ska tillföra proteiner och kroppens upptag av p
Quote from Funbeat user on 1 December 2008, 19:21Tommy, är det inte egentligen bara du själv som kan svara på det där?
En kolhydratåterställare efter träning är till för att snabbare lagra in muskelglykogen i musklerna, så man inför nästa pass har tillräckligt höga nivåer för att orka med det. Detta då
Tommy, är det inte egentligen bara du själv som kan svara på det där?
En kolhydratåterställare efter träning är till för att snabbare lagra in muskelglykogen i musklerna, så man inför nästa pass har tillräckligt höga nivåer för att orka med det. Detta då
Quote from Funbeat user on 1 December 2008, 19:29Behovet styrs av vad "man" vill uppnå med träning, mat och vila.
Behovet styrs av vad "man" vill uppnå med träning, mat och vila.
Quote from Camilla Höög on 1 December 2008, 19:38Ta alltid kolhydrater och protein efter varje träning oberoende av längd. Mängden styrs av hur mycket du förbrukat på passet.
Ta alltid kolhydrater och protein efter varje träning oberoende av längd. Mängden styrs av hur mycket du förbrukat på passet.
Quote from Linda Jansson on 1 December 2008, 21:44Hej Tommy!
Ta en sådan mjölkdrink du fick av mig direkt efter, både kolhydrater och protein i lagom blandning, så fort som möjligt tror jag är bäst.
björn
Hej Tommy!
Ta en sådan mjölkdrink du fick av mig direkt efter, både kolhydrater och protein i lagom blandning, så fort som möjligt tror jag är bäst.
björn