Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNär kolhydrater?
You need to log in to create posts and topics.

12

Det har gjort i alla fall en seriös studie som visar att drickchoklad är lika bra som de dyra kolhydrat-proteinåterställningsdryckerna man kan köpa. Själv kör jag med saft på minimjölk för att komma upp till det berömda 4:1-förhållandet kolhydrat:protein.

>saft på minimjölk
En vaförnåt?!?

Saft gjord på minimjölk i stället för saft gjord på vatten.
Saft plus minimjölk alltså. Svartvinbärssaft, för övrigt, men det är ju en smaksak. 😉

Intag av kolhydrat efter träning är endast beroende på NÄR du vill köra nästa pass. Glykogeninlagringen i cellerna är som bäst upp till 4h efter ett pass, fallande från maximal inlagring direkt efter passet till normaliserad inlagringskapacitet vid 4h och

"Svartvinbärsmjölk", det låter det, måste provas (t+)

Jag tar mest mellanmjölk, banan och macka efter passen, mer om det är långa pass.

Tack för era svar. Det är verkligen någon personligen det här med att ladda efter träningen ser jag. Alla har sina egna recept. Jag trodde att det fanns något mer vetenskapligt. Men en sak har jag förstått att det är inte lika viktigt med kolisar som med

orkar knappast läsa igenom allt de andra skrivit så skriver bara det jag vet:P äta nånting inom 30 minuter är väldigt viktigt(typ en banan och yoghurt) för återhämtningstiden för musklerna halveras då. Sedan ett större mål någon timme efter

12