Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag är beviset! Sub40 som 40+ och jag lovar att jag är talanglös...

Fredrik: Nä jag tänkte inte på mig själv utan snarare på adepter till mig som sagt att "dom kan aldrig komma under 40 på milen." Det brukar lyckas när man visar dom att man måste träna lite för det också. Vissa mer än andra.

Jag skulle nog behöva träna löpning på heltid i minst 10 år och då har jag det ändå bättre förspänt än vissa andra...
Jag kommer dock aldrig att göra det eftersom det är mycket roligare att cykla och åka skidor t.ex.

Det kanske vore det som krävdes för just dig Fredrik men jag tror jag skulle kunna få dig till det. Förutsatt att du tyckte att löpningen var så rolig och var så motiverad till att klara det att du är beredd att lägga ner arbetet på det. Utan den motivati

Samtidigt så finns det personer som inte har en chans att ha målet även om de skulle ha både tid och vilja, även om det av naturliga skäl kan vara svårt med det sistnämnda i sådana fall.

Vette fan om det behövs så mycket talang för att springa milen kring 30.

Jag tror mer på Gunde Svans filosofi.

Gundes filosofi är...?

Micke, det där med att träning i unga år ger bra effekt är jag med på, men en som startar vid 18 år borde ha lite "gyllene tid" kvar, och kunna komma ikapp?

Känner du inte till Gundes filosofi? Den store filosofen som får Aristoteles, Hegel och Marx att blekna.
Hans mantra brukar vara att: ”det finns ingen genväg till framgång”. Bara hård träning. Ungefär som Killinggängets farbro Barbro: ”det finns ingen gen

Det är väl ingen som ifrågasätter det. Frågan är om det räcker.

Frågan är om maxresultatet av träningen är detsamma för alla.

Tror någon det?