Quote from Guest on 3 October 2009, 09:26Jag har råkat ut för extrema nysningar, nästäppa, och snorighet efter simpassen.
Kan man förebygga eller få bort detta. Nån med erfarenhet ?
Jag har råkat ut för extrema nysningar, nästäppa, och snorighet efter simpassen.
Kan man förebygga eller få bort detta. Nån med erfarenhet ?
Quote from Lisa Bringhed on 3 October 2009, 09:36Jag har lite samma problem. Näsklämma har hjälp mig en del.
Men det verkar var värre för mig så här i början på inomhus säsongen... 🙁
Jag har lite samma problem. Näsklämma har hjälp mig en del.
Men det verkar var värre för mig så här i början på inomhus säsongen... 🙁
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 11:56Mats // Inomhus?? Stångån fryser väl inte igen?
Mats // Inomhus?? Stångån fryser väl inte igen?
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 12:56Samma här, tydliga förkylningssymptom en hel dag efter. Borta efter ytterligare en dag.
Jag funderar på om det kan vara nån form av irritation av kloret. Mina bihålor har en tendens att fyllas med vatten när jag frisimmar. Det är så mycket att när jag se
Samma här, tydliga förkylningssymptom en hel dag efter. Borta efter ytterligare en dag.
Jag funderar på om det kan vara nån form av irritation av kloret. Mina bihålor har en tendens att fyllas med vatten när jag frisimmar. Det är så mycket att när jag se
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 13:10Klor, det är ju det jag tror oxå. Jag ska nog prova med näsklämma då. Började simma i mars och irritationen böjade eftersommaren. Trodde först att jag hade fått svinis.
Andra tips ? Det verkar vanligt förekommande.
Klor, det är ju det jag tror oxå. Jag ska nog prova med näsklämma då. Började simma i mars och irritationen böjade eftersommaren. Trodde först att jag hade fått svinis.
Andra tips ? Det verkar vanligt förekommande.
Quote from Funbeat user on 3 October 2009, 16:55Nyss börjat simma och har samma problem. Nyser och fnyser i ca. 30h efter passet. Lite tjatigt när man kör passen med 48h mellanrum. Näsklämma låter intressant. Nån mer som kan intyga att det hjälper kanske?
Nyss börjat simma och har samma problem. Nyser och fnyser i ca. 30h efter passet. Lite tjatigt när man kör passen med 48h mellanrum. Näsklämma låter intressant. Nån mer som kan intyga att det hjälper kanske?
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 08:32Näsklämma funkar kanon!
Näsklämma funkar kanon!
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 10:35Själv är jag konstant kissnödig i tio timmar efter jag simmat...
Själv är jag konstant kissnödig i tio timmar efter jag simmat...
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 19:03Låter som nån tar för många kallsupar 😛
Låter som nån tar för många kallsupar 😛
Quote from Funbeat user on 5 October 2009, 23:49Tjena.
Trikloramin heter gasen som ger era symtom. Problemet är inte kloret i sig utan hur det reagerar med för höga halter av svett och kiss. Det skrevs en del i media om detta för nåt år sedan, borde gå att hitta flera artiklar. Upprepad exponering lede
Tjena.
Trikloramin heter gasen som ger era symtom. Problemet är inte kloret i sig utan hur det reagerar med för höga halter av svett och kiss. Det skrevs en del i media om detta för nåt år sedan, borde gå att hitta flera artiklar. Upprepad exponering lede