Quote from Funbeat user on 6 October 2009, 17:56@Christian.
Nästäppa + nysningar går under benämningen rhinit och finns nämnt i första dokumentet.
Här är ett till
http://www.skand-bad.se/assets/files/Trikloraminer.pdf
@Christian.
Nästäppa + nysningar går under benämningen rhinit och finns nämnt i första dokumentet.
Här är ett till
http://www.skand-bad.se/assets/files/Trikloraminer.pdf
Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 23:09har nu provat med näsklämma i samma bassäng och det funkade. Nysningarnahar inte dykt upp. Nästa steg är att prova annan bassäng utan klämma.
har nu provat med näsklämma i samma bassäng och det funkade. Nysningarnahar inte dykt upp. Nästa steg är att prova annan bassäng utan klämma.
Quote from Funbeat user on 21 October 2009, 09:00Jag tänkte testa näsklämma när jag kör balansövningar och när jag skall prova voltvändning innan jag fått till tekniken att trycka ut luften jämnt genom näsan.
Jag testade göra några rotationsövningar igår med det resultat att vatten strömmade direkt gen
Jag tänkte testa näsklämma när jag kör balansövningar och när jag skall prova voltvändning innan jag fått till tekniken att trycka ut luften jämnt genom näsan.
Jag testade göra några rotationsövningar igår med det resultat att vatten strömmade direkt gen
Quote from Funbeat user on 22 October 2009, 20:47Jag nyser och snorar i nåt dygn efter varje pass i princip. Lam irriterande. Värst är det om jag råkat få in vatten i näsan under passet.
Jag undrar, liksom Christian, om det inte är kloret i sig man reagerar på? Just eftersom trikloraminet bildas i luft
Jag nyser och snorar i nåt dygn efter varje pass i princip. Lam irriterande. Värst är det om jag råkat få in vatten i näsan under passet.
Jag undrar, liksom Christian, om det inte är kloret i sig man reagerar på? Just eftersom trikloraminet bildas i luft
Quote from Funbeat user on 23 October 2009, 08:50Mina ön blir väldigt irriterade av bassängvatten men inte märkbart av luften runt omkring. Det borde väl betyda att klorat vatten är mer irriterande än luften runt omkring? Trikloramin kan säkert spela roll, men min lekmannamässiga bedömning är att själva
Mina ön blir väldigt irriterade av bassängvatten men inte märkbart av luften runt omkring. Det borde väl betyda att klorat vatten är mer irriterande än luften runt omkring? Trikloramin kan säkert spela roll, men min lekmannamässiga bedömning är att själva
Quote from Funbeat user on 23 October 2009, 17:27Dan och Zandra,
Jag håller med er båda. Men jag har krypit till korset och köpt en "pool blå" näsklämma speedo och nu har jag simmat två gånger utan problem med näsan. Önen har jag glasön på. det må se för proffisgt ut för tekniken och hastigheten men he
Dan och Zandra,
Jag håller med er båda. Men jag har krypit till korset och köpt en "pool blå" näsklämma speedo och nu har jag simmat två gånger utan problem med näsan. Önen har jag glasön på. det må se för proffisgt ut för tekniken och hastigheten men he
Quote from Funbeat user on 23 October 2009, 22:10Jag blåser ut luften genom näsan när jag simmar, därav att jag inte velat testa näsklämma. Fast man kan väl lära om sig. Får väl köpa en och testa kanske.
Jag blåser ut luften genom näsan när jag simmar, därav att jag inte velat testa näsklämma. Fast man kan väl lära om sig. Får väl köpa en och testa kanske.