Quote from Guest on 3 February 2014, 12:41Springer i asics sedan flera år tillbaka och tycker dom är bra på alla sätt och vis förutom att dom har så kort livslängd! Jag nöter sönder hälkappan alldeles för fort, efter ca 40 mil är det ett stort hål i kappan, speciellt på vä sko. Och då kommer ju s
Springer i asics sedan flera år tillbaka och tycker dom är bra på alla sätt och vis förutom att dom har så kort livslängd! Jag nöter sönder hälkappan alldeles för fort, efter ca 40 mil är det ett stort hål i kappan, speciellt på vä sko. Och då kommer ju s
Quote from Funbeat user on 3 February 2014, 12:51Jag har haft samma problem med alla märken utom Brooks Pure-modellerna. Har ganska beniga hälar. Brukar även nöta upp andra typer av skor, som kängor. Det blir dyrt, för det är ju inte direkt något som en skomakare kan fixa till på något bra sätt.
Jag har haft samma problem med alla märken utom Brooks Pure-modellerna. Har ganska beniga hälar. Brukar även nöta upp andra typer av skor, som kängor. Det blir dyrt, för det är ju inte direkt något som en skomakare kan fixa till på något bra sätt.
Quote from Funbeat user on 3 February 2014, 13:18Är det ett hål rakt igenom hela hälkappan, eller är det skons inner"foder" som nötts bort?
Om det är det senare alternativet: ta ett par grova arbetshandskar av skinn - skinnet skall vara ca 1-1,5 mm tjockt - och klipp ut lappar som med god marginal över
Är det ett hål rakt igenom hela hälkappan, eller är det skons inner"foder" som nötts bort?
Om det är det senare alternativet: ta ett par grova arbetshandskar av skinn - skinnet skall vara ca 1-1,5 mm tjockt - och klipp ut lappar som med god marginal över
Quote from Funbeat user on 3 February 2014, 16:42Tipsar om denna gamla tråd på samma ämne. Kanske ffa sista inlägget.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1265138&PageNumber=2
Tipsar om denna gamla tråd på samma ämne. Kanske ffa sista inlägget.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1265138&PageNumber=2
Quote from Funbeat user on 3 February 2014, 21:43Varför med anledning av mitt inlägg? Kan inte se något sådant råd i den tråden?
Varför med anledning av mitt inlägg? Kan inte se något sådant råd i den tråden?
Quote from Funbeat user on 3 February 2014, 21:52Tipset avser inte ditt inlägg, utan sista inlägget i tråden som länken går till, med innebörd att köpa större skor.
Jag tror inte på det. Jag har nött sönder hälkappor fram till dess att jag hittade lösningen, nämligen Puma-skor.
Tipset avser inte ditt inlägg, utan sista inlägget i tråden som länken går till, med innebörd att köpa större skor.
Jag tror inte på det. Jag har nött sönder hälkappor fram till dess att jag hittade lösningen, nämligen Puma-skor.
Quote from Funbeat user on 3 February 2014, 22:57Sista inlägget ja.
Plus att TS undrade om fler kände till problemet, och jag kom att tänka på att det redan fanns en tråd i ämnet där fler hade samma problem. Därav länkningen.
Sista inlägget ja.
Plus att TS undrade om fler kände till problemet, och jag kom att tänka på att det redan fanns en tråd i ämnet där fler hade samma problem. Därav länkningen.
Quote from Funbeat user on 3 February 2014, 23:02Snart kommer någon - nej, det var INTE jag - börja fundera på om det eventuellt kan handla om steget. Nej - jag tror inte det handlar om steget. Däremot är jag övertygad om att skon ej skall snöras så hårt att den sitter tajt mot beniga hälen ("beniga häl
Snart kommer någon - nej, det var INTE jag - börja fundera på om det eventuellt kan handla om steget. Nej - jag tror inte det handlar om steget. Däremot är jag övertygad om att skon ej skall snöras så hårt att den sitter tajt mot beniga hälen ("beniga häl
Quote from Funbeat user on 3 February 2014, 23:14Klassiskt Asics-problem. Visst kan det hända alla märken men det är tydligen vanligare på Asics. Den är även min erfarenhet.
Klassiskt Asics-problem. Visst kan det hända alla märken men det är tydligen vanligare på Asics. Den är även min erfarenhet.
Quote from Funbeat user on 3 February 2014, 23:15Mina Puma (Itana, Vectana, TrailFox m.fl.) är utformade så att de buktar. En vaddering tight mot hälsena gör tillsammans med buktningen ett hålrum så att hårda häldelen inte nöter mot kappan. Ljuvligt sköna.
Mina Puma (Itana, Vectana, TrailFox m.fl.) är utformade så att de buktar. En vaddering tight mot hälsena gör tillsammans med buktningen ett hålrum så att hårda häldelen inte nöter mot kappan. Ljuvligt sköna.