Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNamnmärkning - ram - stöldskydd
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Funderar på att skriva in mitt namn i cykelramen på jobbpendlar cykeln. Vad använder man för verktyg? Lödpenna hade funkat om cykeln varit i trä, men nu är den i metall. Heter det etsa löda eller vad kan man ha för verktyg?

Anledningen att jag fråga

En gravyrpenna är nog vad du söker.

Finns även gravyrspetsar till Dremel och andra liknande verktyg.

Gör din cykel oattraktiv. Måla på fula färger som gör den både ful och unik. Skriv ditt namn om du nu vill skylta med det.

Första en cykeltjuv som vill sälja den gör är att måla om den. Annars är den alldeles för lätt att känna igen.

Varför har ingen tagit fram ett chip att märka cykeln med?? Som katter och hundar har. Nåt som sitter inne i ramen och inte går att ta bort.

Jag hatar cykeltjuvar!!!!!

Ännu bättre, sätt chipet i cykeltjuven!
Gärna med en RFID-tag så min mobil kan larma när en skummis närmar sig.

Det handlar väl mest om att ha en tillräckligt sunkig pendlarcykel. Tror inte det finns en enda tjyv i landet som vill ens ta i min lortiga gamla niskikihybrid. Sedan går det ju utmärkt att ha en billig ful cykel som fortfarande går bra. Jag gillar att ha

Själv använder jag vikcykel i alla situationer där det finns risk för stöld. Då är det bara att ta med den in.

Enda situationen det inte funkar är på bio.

Med en brompton och lite vana går det snabbare att vika ihop cykeln för mig än för frugan att låsa

För fulcykeln är det inte så mycket riktiga cykeltjuvar som oroar mig så mycket som fyllon som vill ha nått att cykla hem på. Härom veckan hade någon slitit så hårt i cykeln att två ekrar vid låset var först knäckta och sedan helt av. 🙁

Brottsprovokation är väl inget vidare men när det gäller just cyklar borde det vara tillåtet.
Det är nog hyfsat organiserat och en begränsad mängd människor som jävlas med oerhört många.

Svårt att se någon oskyldig åka dit vid brottsprovokation om man s