Quote from Guest on 14 August 2010, 08:15Halloj i stugan.
Hur gör ni för att sova natten innan ett lopp? Jag har ett idag, som jag dessutom ser mer som ett träningspass, och har haft min sämsta sömn på hela sommaren med ungefär 3 timmars vändande och vridande.
Hur gör ni för att sova "normalt"
Halloj i stugan.
Hur gör ni för att sova natten innan ett lopp? Jag har ett idag, som jag dessutom ser mer som ett träningspass, och har haft min sämsta sömn på hela sommaren med ungefär 3 timmars vändande och vridande.
Hur gör ni för att sova "normalt"
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 08:25Försöka göra som vanligt på kvällen, så kroppen slappnar av. Annars så blir det som natten innan julafton, där tankarna bara snurrar runt i huvud och sova blir en omöjlighet.
Annars så får du tävla ofta, så du vänjer dig vid.
Försöka göra som vanligt på kvällen, så kroppen slappnar av. Annars så blir det som natten innan julafton, där tankarna bara snurrar runt i huvud och sova blir en omöjlighet.
Annars så får du tävla ofta, så du vänjer dig vid.
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 08:31Jag tycker mig ha läst i en rimligt trovärdig och relevant bok (Daniels?) att viktigast är att sova ordentligt natten till dan-före-dan. Såvida man inte är toknervös inför loppet så brukar detta gå bra, och man kan sedan kosta på sig lite skruvande den si
Jag tycker mig ha läst i en rimligt trovärdig och relevant bok (Daniels?) att viktigast är att sova ordentligt natten till dan-före-dan. Såvida man inte är toknervös inför loppet så brukar detta gå bra, och man kan sedan kosta på sig lite skruvande den si
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 09:06Det går inte för mig heller. Jag brukar vara nervös i en vecka före. Jag misstänker att det kan vara för lite tävlande det beror på.
Inför ett triathlonlopp senast så gick jag igenom allt i huvudet, växlingar osv. Det gjorde bara saken värre så jag såg
Det går inte för mig heller. Jag brukar vara nervös i en vecka före. Jag misstänker att det kan vara för lite tävlande det beror på.
Inför ett triathlonlopp senast så gick jag igenom allt i huvudet, växlingar osv. Det gjorde bara saken värre så jag såg
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 09:55Jag håller med Henrik. Att man inte kan sova sista natten, är varken ovanligt eller speciellt formnedsättande. Natten innan mitt första Öppet spår sov jag max 1h. Men skidåkningen gick klart över förväntan.
Jag håller med Henrik. Att man inte kan sova sista natten, är varken ovanligt eller speciellt formnedsättande. Natten innan mitt första Öppet spår sov jag max 1h. Men skidåkningen gick klart över förväntan.
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 11:00Jag hoppas att det är som Henrik och Leif tror 🙂
Det återstår dock att se, start om 4 timmar.
Jag hoppas att det är som Henrik och Leif tror 🙂
Det återstår dock att se, start om 4 timmar.
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 11:04Lycka till 🙂
Lycka till 🙂
Quote from Camilla Höög on 14 August 2010, 13:13Försök att inte göra något annorlunda än andra kvällar.
Kom i tid till tävlingen. Gärna dagen innan.
Stanna även kvar natten efter och åk hem när du är utsövd. Då slipper du oroa dig för att somna bakom ratten och krocka på vägen hem.Du sover även bättr
Försök att inte göra något annorlunda än andra kvällar.
Kom i tid till tävlingen. Gärna dagen innan.
Stanna även kvar natten efter och åk hem när du är utsövd. Då slipper du oroa dig för att somna bakom ratten och krocka på vägen hem.
Du sover även bättr
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 16:00Nervös!?
De få gånger jag springer lopp så tänker jag inte alls på det dagen innan. Knappt så jag mins det när jag vaknar samma dag.
Det är ju inte precis så att man är segerfavorit eller något så varför vara nervös? Vad kan hända?
Nervös!?
De få gånger jag springer lopp så tänker jag inte alls på det dagen innan. Knappt så jag mins det när jag vaknar samma dag.
Det är ju inte precis så att man är segerfavorit eller något så varför vara nervös? Vad kan hända?
Quote from Funbeat user on 14 August 2010, 16:02det lättaste är ju om man redan har all packning osv redan gjort innan man ska gå till Sängs, tidigt, och inte tänka på det så mycket,utan som om det var en vanlig dag imorgon, det brukar allid funka för mig. (t+)
det lättaste är ju om man redan har all packning osv redan gjort innan man ska gå till Sängs, tidigt, och inte tänka på det så mycket,utan som om det var en vanlig dag imorgon, det brukar allid funka för mig. (t+)