Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 16:22Nu var det ju inte min förklaring. Spurt är ju i sig själv ingen storhet.
Nu var det ju inte min förklaring. Spurt är ju i sig själv ingen storhet.
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 18:59Tror du på förklaringen då, Mikael? Eller har du en alternativ teori? 🙂
Tror du på förklaringen då, Mikael? Eller har du en alternativ teori? 🙂
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 21:07I stand corrected!
Så i träningssammanhang är det "bara" meningsfullt att träna progressivt för att prestera i tävling?
I stand corrected!
Så i träningssammanhang är det "bara" meningsfullt att träna progressivt för att prestera i tävling?
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 21:21Man kan springa progressiva pass av många olika skäl, t ex för att man tycker det är roligt. Jag tycker frågan är lite konstigt formulerad.
Man kan springa progressiva pass av många olika skäl, t ex för att man tycker det är roligt. Jag tycker frågan är lite konstigt formulerad.
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 21:27Till Magnus kan jag svara såhär: Jag tror personligen att det kan finnas komplexa förklaringar kring det där med vätska, viktminskning och dess påverkan på resultat. Det görs en del forskning på det, inte minst i Sydafrika. Om man tänker så här att de bäs
Till Magnus kan jag svara såhär: Jag tror personligen att det kan finnas komplexa förklaringar kring det där med vätska, viktminskning och dess påverkan på resultat. Det görs en del forskning på det, inte minst i Sydafrika. Om man tänker så här att de bäs
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 21:51Mikael, jag får dock fortfarande inte ihop det med vätskeförlust och negativa split. Det mesta av dessa saker påverkar ju även loppet första halvan?
Mikael, jag får dock fortfarande inte ihop det med vätskeförlust och negativa split. Det mesta av dessa saker påverkar ju även loppet första halvan?
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 22:00Ja, det talar för att det är den faktiska viktminskningen som har störst betydelse. Det där spekulerades det om under Comrades där tätlöparna springer med medveten vätskebrist de sista 10-15 kilometrarna.
Ja, det talar för att det är den faktiska viktminskningen som har störst betydelse. Det där spekulerades det om under Comrades där tätlöparna springer med medveten vätskebrist de sista 10-15 kilometrarna.
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 22:01Jo, det är väl främst Noakes som har gjort kopplingen viktminskning/prestation?
Jo, det är väl främst Noakes som har gjort kopplingen viktminskning/prestation?
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 22:05Nej, det där är ett missförstånd som också påtalades under Comrades. Noakes hävdar att det är för mycket vätska som sänker prestationen medan andra säger att det är just viktförlusten som ger prestationshöjningen.
Nej, det där är ett missförstånd som också påtalades under Comrades. Noakes hävdar att det är för mycket vätska som sänker prestationen medan andra säger att det är just viktförlusten som ger prestationshöjningen.
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 22:17Nåja, vätskeförlust kontra prestation då.
Sa man då vem som just nu forskar mest på viktförlust kontra prestation?
Förresten, finns den här sändningen/föreläsningen på nätet i efterskott?
Nåja, vätskeförlust kontra prestation då.
Sa man då vem som just nu forskar mest på viktförlust kontra prestation?
Förresten, finns den här sändningen/föreläsningen på nätet i efterskott?