Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 09:30Ett ganska vanligt problem vid framfotslöpning är att man har för trånga skor. När tryngden ligger på framfoten så ska framfoten plattas ut och utvidgas i sidled. Om skon är en aning för trång, så kommer istället mjukdelarna mellan benen som går från tårn
Ett ganska vanligt problem vid framfotslöpning är att man har för trånga skor. När tryngden ligger på framfoten så ska framfoten plattas ut och utvidgas i sidled. Om skon är en aning för trång, så kommer istället mjukdelarna mellan benen som går från tårn
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 13:59Det där med att mjukdelarna pressas ihop lät ju intressant. Det känns som att det är just mellan "knogarna" jag har ont. Jag har pelotter på sulorna men vette tusan om det gör nån skillnad alls.
Det där med att mjukdelarna pressas ihop lät ju intressant. Det känns som att det är just mellan "knogarna" jag har ont. Jag har pelotter på sulorna men vette tusan om det gör nån skillnad alls.
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 22:35Tomas, det stämmer bra. Kallas metatarsalgia. Pelotter borde snarast förvärra problemet. Jag har själv haft problemet, men det försvann ganska fort med kylbehandling och byte till bredare skor.
Ett krux med lätta flexibla skor är att de oftast är tävling
Tomas, det stämmer bra. Kallas metatarsalgia. Pelotter borde snarast förvärra problemet. Jag har själv haft problemet, men det försvann ganska fort med kylbehandling och byte till bredare skor.
Ett krux med lätta flexibla skor är att de oftast är tävling
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 12:20Jag hade pelotterna i på mornpasset och fick lite ont. Plockade bort dom till kvällen och kände inget alls nästan. Så du har rätt, dom gjorde det värre.
Ska testa det där med skosnöret också. Tackar för tipset.
Jag hade pelotterna i på mornpasset och fick lite ont. Plockade bort dom till kvällen och kände inget alls nästan. Så du har rätt, dom gjorde det värre.
Ska testa det där med skosnöret också. Tackar för tipset.
Quote from Funbeat user on 18 December 2009, 12:02Jag tycker dock inte riktigt om det steget jag får i mina Newton. Jag tycker det är skönare att bara köra väldigt tunna skor då steget känns mer naturligt då. Man landar underligt eftersom det är en upphöjning längst fram.
Om du känner av träningsvärk i
Jag tycker dock inte riktigt om det steget jag får i mina Newton. Jag tycker det är skönare att bara köra väldigt tunna skor då steget känns mer naturligt då. Man landar underligt eftersom det är en upphöjning längst fram.
Om du känner av träningsvärk i
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 17:34@Tomas
Jag är också intresserad av Newton skor. Hur känns dom nu efter ett par månaders inspringning? Jag undrar också hur du gjorde med storleken, hur är de mot vanliga träningsskor? Jag har 45 (11.5US) i mina Puma träningsskor, hittade du någon tabell
@Tomas
Jag är också intresserad av Newton skor. Hur känns dom nu efter ett par månaders inspringning? Jag undrar också hur du gjorde med storleken, hur är de mot vanliga träningsskor? Jag har 45 (11.5US) i mina Puma träningsskor, hittade du någon tabell
Quote from Funbeat user on 28 February 2010, 11:12Martin,
Jag har tyvärr inte kört mer än 2 pass(på löpband) med dom pga att det har vart snöigt ute och dom har INGET grepp alls. Men nu när det börjat tina fram så ska jag börja springa in dom.
Jag körde på samma storlek som jag har på mina Asics och Nik
Martin,
Jag har tyvärr inte kört mer än 2 pass(på löpband) med dom pga att det har vart snöigt ute och dom har INGET grepp alls. Men nu när det börjat tina fram så ska jag börja springa in dom.
Jag körde på samma storlek som jag har på mina Asics och Nik
Quote from Funbeat user on 28 February 2010, 11:15Tomas: De är mest sliriga i början men sen får man grepp när gummit har fått känna lite asfalt.
Och ja, Newton skorna har rätt normala storlekar så har du 11.5 i dina vanliga så ta det (jag har själv 11.5 i alla mina skor och även i mina Newton).
Tomas: De är mest sliriga i början men sen får man grepp när gummit har fått känna lite asfalt.
Och ja, Newton skorna har rätt normala storlekar så har du 11.5 i dina vanliga så ta det (jag har själv 11.5 i alla mina skor och även i mina Newton).