Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningnewton running
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har ett par som jag köpte i Boston förra våren för 155$ (då dollarn låg i 6kr..).
Jag trivs med dem och har kört dem på allt från snabbdistans till långpass och de funkar kanon. Enda tråkiga är att de är lite tunga, jag hade gärna sett en lättviktsvar

Konstigt att varken löplabbet eller Runners store köper in dem då jag ej har hört någon som är missnöjd med skorna. Det sämsta betyg jag hört är "osäker".

Det är dem som har dålig distribution själv. Fram tills mars förra året kunde de enbart köpas från deras webbsida. Sedan fixade de distribution till vissa stora kedjor i USA.

Det är fortfarande lite obskyra skor och löplabbet tar ju knappt in några lättv

Japp då har jag och polaren beställt två par http://www.milletsports.co.uk/productmore.php?pid=28197 🙂
Det blev 1700kr/ skalle.

Shit, kunde inte hålla mig utan beställde ett par.
Skall bli spännande och se ifall man blir vindsnabb nu...

Ehh,

Fick mina idag och testsprang en sväng. Efter 2km så kände jag att det hände något dumt inne i vänster vad. Var tvungen att stanna. Misstänker en liten bristning.

Jag måste nog vila någon vecka innan jag vågar mig ut igen. Får bli cykel och simning

Tycker de verkar lite dyra. $175, nä jag köpte just skor för $106 inkl skatt och de är riktigt sköna och bra. Fast nästa gång jag ska köpa nya skor kanske jag ska testa ett par. För jag har höga fotvalv så de borde ju passa mina fötter.

Har ett par Newton sen en tid tillbaka. Perfekta skor och är man framfota löpare så ger skorna verkligen en bekräftelse på att denna teknik är toppen.
Jag tycker inte dom är tunga, tvärt om.
(t+)

Känslan av tyngd kanske beror på vad man kör för skor annars men jag har börjat vänja mig vid att ha mina NEw Balance RC152 på alla pass (och de väger 152 gram) och då känns Newton tunga.

Det jag varnar för är att de känns väldigt hala i början, jag höll

12