Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 07:53Precis! 🙂
Precis! 🙂
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 10:39Det kan vara värt att nämna att det är (som jag har sett) ganska ovanligt att prata % vad gäller drop. I de fall jag har sett leverantörer etc nämna drop, så är det mm. Ofta i formen "4 mm drop", eller höjd för häl och höjd för mellanfot, så kan man enkel
Det kan vara värt att nämna att det är (som jag har sett) ganska ovanligt att prata % vad gäller drop. I de fall jag har sett leverantörer etc nämna drop, så är det mm. Ofta i formen "4 mm drop", eller höjd för häl och höjd för mellanfot, så kan man enkel
Quote from Elias Engqvist on 14 August 2012, 10:50Efter att ha sett vad %-talen betydde så inser jag att det har faktiskt ett mervärde att ange lutningen istf bara mm-skillnaden.
Med mm-skillnaden tar man ju inte hänsyn till storleken på skon och om man tänker sig extremfallen storlek 20 och storlek 50
Efter att ha sett vad %-talen betydde så inser jag att det har faktiskt ett mervärde att ange lutningen istf bara mm-skillnaden.
Med mm-skillnaden tar man ju inte hänsyn till storleken på skon och om man tänker sig extremfallen storlek 20 och storlek 50
Quote from Elias Engqvist on 14 August 2012, 10:51Nästa fråga blir då: Hur gör skotillverkarna?
Har de samma lutning på skorna oavsett storlek
eller (hemska tanke) har de samma drop i mm???
Nästa fråga blir då: Hur gör skotillverkarna?
Har de samma lutning på skorna oavsett storlek
eller (hemska tanke) har de samma drop i mm???
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 13:02Jag håller med, %-talet är mer talande. Men i avsaknad av det får man väl helt enkelt lära sig vad mm-drop betyder för ens egen storlek. Det är ju inte så att man ändrar storlek (mer än kanske ett par) så speciellt ofta. 🙂
Sen tycker jag att drop bara
Jag håller med, %-talet är mer talande. Men i avsaknad av det får man väl helt enkelt lära sig vad mm-drop betyder för ens egen storlek. Det är ju inte så att man ändrar storlek (mer än kanske ett par) så speciellt ofta. 🙂
Sen tycker jag att drop bara
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 18:23Löpkänsla, ja! hur kan man testa det i butiken? Eller ännu mindre, om man beställer sina skor på nätet? Ni som sprungit länge, har ni hyllorna fulla med skor som inte höll måttet eller har ni haft tur och fått rätt på en gång?
Löpkänsla, ja! hur kan man testa det i butiken? Eller ännu mindre, om man beställer sina skor på nätet? Ni som sprungit länge, har ni hyllorna fulla med skor som inte höll måttet eller har ni haft tur och fått rätt på en gång?
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 18:35(Tittar efter i Sportstrack, där jag bla registrerar mina skor.)
Jag har sen typ 2008-2009 köpt 14 par skor:
6 par är "aktiva", och jag gillar alla dom.
2 par är pensionerade för att dom har gått 100 mil.
3 par är pensionerade för att jag har gått frå
(Tittar efter i Sportstrack, där jag bla registrerar mina skor.)
Jag har sen typ 2008-2009 köpt 14 par skor:
6 par är "aktiva", och jag gillar alla dom.
2 par är pensionerade för att dom har gått 100 mil.
3 par är pensionerade för att jag har gått frå
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 09:22Det blev ett par Brooks Pure FLow. 🙂
http://www.loplabbet.se/store/brooks-pure-flow-dam.html
Åkte till Uppsala som har min närmaste Löplabbetbutik och fick bra hjälp där. Provade Pure Connect också, som verkligen är ursnygga, och väldigt sköna, men de k
Det blev ett par Brooks Pure FLow. 🙂
http://www.loplabbet.se/store/brooks-pure-flow-dam.html
Åkte till Uppsala som har min närmaste Löplabbetbutik och fick bra hjälp där. Provade Pure Connect också, som verkligen är ursnygga, och väldigt sköna, men de k
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 11:40Kul att du gillar dom. Det är en härlig känsla att sätta på sig skor man blir glad av. 🙂
2170 har 11 mm drop (enligt runningwareouse). Man kan anta att 2160 har minst 11 mm. Dina Brooks har 4 mm. Det är stor skillnad, så var försiktig i början, varva o
Kul att du gillar dom. Det är en härlig känsla att sätta på sig skor man blir glad av. 🙂
2170 har 11 mm drop (enligt runningwareouse). Man kan anta att 2160 har minst 11 mm. Dina Brooks har 4 mm. Det är stor skillnad, så var försiktig i början, varva o
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 19:06Vad kul Karin! Grattis!
Vad kul Karin! Grattis!