Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

avståndet här i kartfunktionen med er egen utrustniong? En slinga som du mätt här på fB till typ 5 km hur många meter visar din utrustning då?

Sprang en runda förra fredagen som mätte 16.02 km med min Garmin 201 GPS. Mätte ut sammar runda här med kartfunktionen och fick den till 15.97 km dvs en diff på 50m. Helt OK enligt mitt tycke 🙂

Med GF 305 brukar jag hamnar inom 10m per km och efterson felet hamnar på båda sidor om "rätt" distans så borde ju felet bli mindre än 1%

Hej.

Nu jämför jag med min cykeldator och kartan. Då får jag på en bansträckning som är 11 mil, 200m differens mellan dessa två. Och det är ok, tycker jag.

Vänligen

P.

Jag tycker det är jobbigt att vara lika noggrann som FR305 när jag ritar rundorna här på FB eftersom man oftast inte orkar vara nere på bästa zoomnivån. Default är näst bästa zoomnivån. Prova att rita en karta på näst lägsta nivån och zooma sedan till bäs

Höjdmetrarna kommer väl inte med på kartritningen, så den borde väl visa lite kortare sträcka?

Höjdskillnaden är helt försumbar

Ahaa..jag köpte en ny mobil för ett halvårsen som jag häromdan upptäckte hade både distans, hastighet och antal steg:D 😀

Testade mordonpromenaden som här på funbeat var 1,82km telefonen visade 1,84km!! För bra för att vara sant??
Ska testa mer.

Kolla

Försummbar eller inte beror på den egna nogranheten och höjdprofilen på slingan eftersom varje höjdmeter upp och ner förlänger sträckan med 80 cm. Men om det syns någon skillnad mot en GPS vet jag inte men skillnad mot verkligheten är det.

Oh nej! Varje höjdmeter förlänger inte sträckan med 80 cm. Var har du fått det ifrån? Ett exempel. Tänk dig att du springer en kilometer fågelvägen (kateter 1) men i verkligheten så springer du längs hypotenusan upp mot toppen på kateter 2. Om kateter 1 t

12