Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 10:57Trigonometri är jobbigt.
Trigonometri är jobbigt.
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 11:405 m/km extra ger alltså 25 m extra på 5 km dvs 0,025 km vilket väl stämmer rätt väl i storleksordning med en del av decimalfelen som fåtts?
5 m/km extra ger alltså 25 m extra på 5 km dvs 0,025 km vilket väl stämmer rätt väl i storleksordning med en del av decimalfelen som fåtts?
Quote from Jonny Persson on 14 October 2007, 11:43Lingling: Notera att i det här exemplet var det 100 meters stigning på en kilometer vilket är ungefär 10 ggr så mycket som en genomsnittlig runda! Så 5 meter per mil är nog mer rättvisande.
Lingling: Notera att i det här exemplet var det 100 meters stigning på en kilometer vilket är ungefär 10 ggr så mycket som en genomsnittlig runda! Så 5 meter per mil är nog mer rättvisande.
Quote from ellen olsson on 14 October 2007, 14:19> Trigonometri är jobbigt.
Var det därför du började på Chalmers? 😉
> Trigonometri är jobbigt.
Var det därför du började på Chalmers? 😉
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 14:51Nej, det var för att lära känna dig Fredrik!
Det har ju inte så stor betydelse om man springer/cyklar 9800 eller 9850 meter. Det viktiga är ifall det visar samma fel på samma runda!
Nej, det var för att lära känna dig Fredrik!
Det har ju inte så stor betydelse om man springer/cyklar 9800 eller 9850 meter. Det viktiga är ifall det visar samma fel på samma runda!
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 15:36du ska väl ner för backen också
du ska väl ner för backen också
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 16:47Har en Polar RS 800sd som funkar fint. Sprang Lidingöloppet med denna och den slutade på 30,5km. Som alla som sprungit det vet är det några hundra meter från starten till första km-skylten, så jag tror att det stämmer ganska bra. Kanske någon procent fel
Har en Polar RS 800sd som funkar fint. Sprang Lidingöloppet med denna och den slutade på 30,5km. Som alla som sprungit det vet är det några hundra meter från starten till första km-skylten, så jag tror att det stämmer ganska bra. Kanske någon procent fel
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 18:29OK man ska väl inte mäta sträcka i slalombranter men sträckan blir längre även i nedförsbacke så 20-30 meter per 100 höjdmeter är rimligt.
OK man ska väl inte mäta sträcka i slalombranter men sträckan blir längre även i nedförsbacke så 20-30 meter per 100 höjdmeter är rimligt.
Quote from Funbeat user on 14 October 2007, 21:32Jag får faktiskt för mig att en del spår är dragna i rätt backiga områden med flit? Har jag fel?
Jag får faktiskt för mig att en del spår är dragna i rätt backiga områden med flit? Har jag fel?