Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNi som cyklar ToR jobbet - var ha …
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Ni som cyklar ToR jobbet, var har ni cykeln när ni jobbar?

Jag har precis bytt jobb och inser att jag fått ett nytt problem. Tidigare jobbade jag på bankkontor och har alltid funnit nåt gammalt blankettvalv eller liknande som jag kunnat nyttja för

Hej
Jag kör med min gamla mb (coop forums MB)
hundrastningscykel med barnstol... däck 26 tum..

Har även en flatroad 28 tum hybrid, men den kör jag bara landsväg
anledning är ju den att jag ej hinner bli lika trött när jag kommer fram.
Har ca 1 mil till

har ej svarat på din nästa fråga...
har två alternativ...
min egen P-plats i ett gemensamt garage,
eller trapphuset (högst upp) där bara vi jobbar.
senare alt. är när jag kör hybriden....
men kan inte änka mig att nån skulle sno den från garaget heller...

Jobbar på ett företag utanför Linköping och har förmånen att inte behöva vara så orolig. Använder ett enkelt slanglås som bor kvar i cykelstället, fraktar bara nyckeln. Fungerar bra även med fin-cykeln.

Jag kör med min vanliga MTB. Låser cykeln med en wire genom hjulen som sedan låses i ett bygellås som i sin tur sitter i en stolpe i "cykelskjulet" (3 väggar och tak).
Jag ser cykeln från mitt skrivbord. Jobbar ute i ett industriområde så det rör sig inte

Hej!

Jobbar på sjukhuset i Lkp där cykelstölder tyvärr inte är så ovanliga. Låser pendlarhojen med bygellås genom ram och hjul i cykelstället. När jag cyklar på racern under vår/sommar så har jag och några andra cyklister tillgång till en skrubb där vi k

Trampar på en gammal biltema vikcykel som under sommaren oftast står i cykelstället utanför jobbet, höst och vinter brukar den få plats innen i verkstan men nån gång ha den blivit ihop vikt och ställd i fika rummet.

Parkerar i garaget under jobbet. Har två bygellås som hänger permanent där, fast använder bara det ena när jag kör med pendlarcyklarna. När jag tar racern för att träna på kvällen använder jag båda samt en rejäl kedja (för båtmotorer) som också finns i ga

Undercentralen, eller på verkstan när man skruvar..:) Perfekt!!

Det säger jag inte ... 🙂