Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNi som cyklar ToR jobbet - var ha …
You need to log in to create posts and topics.

bakom skrivbordet på kontoret...

På ett tidigare jobb kunde jag ha min racer bakom skrivbordet. Sån lyx har jag inte längre, utan är förvisad till cykelstället utanför huset. 🙁 Därför har jag skaffat mig en "pendlarracer" utan en massa lull-lull, som förhoppningsvis får stå ifred.

Kör på en hybrid som jag ställer in på terminalen på jobbet. Än har ingen obehörig kommit in och stulit den 🙂

Jag får tyvärr ingen pendlingsträning då jag jobbar ca 15-20 min normal promenad från mitt jobb. 🙁 (Ja, jag vet att det är dagens i-landsproblem)

I alla fall så erbjuder min arbetsgivare cykelgarage där man kan låsa fast sin cykel och det är bara vi me

Cyklar mellan hässelby o lidingö v. står inne i varmgarage bevakad 2.4mil-
Enkel 😀

Trampar en vinter-MTB och en sommar-MTB av äldre modeller och de står antingen fastlåsta på inhängnad cykelparkering under tak eller i varmgarage hos arbetsgivaren. Just nu är det av nån anledning tt om plats på båda ställena 🙂

Under trappan i trapphuset. Varmt och torrt.
Där har jag ett kombinationslås, så jag slipper tapppa nyckeln.

Min trängs med Nisses. Tur att hans cykel är mer stöldbegärlig än min så den ryker före min om det kommer nån illasinnad i byggnaden.

På kontoret. Bredvid skivbordet, bakom stolen och under whiteboarden. (Hoppas det blev rätt med prepositionerna där - var är Vera, Ellen och Cecilia när man behöver dem?)

(Vera står *bakom* Ellen som båda står *bredvid* Cecilia och tittar på när hon justerar växlarna på Roberts cykel som står *under* whiteboarden. Cecilia kliar sig *i* huvudet och undrar om det va den *undre* skruven som justerade läget för den *inre* kran