Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 22:06Jag kör ett pass bodypump eller liknande per vecka (tänker utöka till två) + ett eller ett par pass core, antingen i grupp eller enskilt. Coreträningen har gjort underverk för min löpning. Det är så mycket lättare att öka farten när man kan använda sig av
Jag kör ett pass bodypump eller liknande per vecka (tänker utöka till två) + ett eller ett par pass core, antingen i grupp eller enskilt. Coreträningen har gjort underverk för min löpning. Det är så mycket lättare att öka farten när man kan använda sig av
Quote from Funbeat user on 8 January 2011, 22:43Jag kör för mycket styrketräning men kan inte låta bli. 3 eller 4 ggr á 45 minuter i gym varje vecka. Cirkelträning på maskiner med ganska tunga vikter och för armar, bål och ben.
Fördelen är att jag har nytta av det vid utförsåkning på skidor. Nackdele
Jag kör för mycket styrketräning men kan inte låta bli. 3 eller 4 ggr á 45 minuter i gym varje vecka. Cirkelträning på maskiner med ganska tunga vikter och för armar, bål och ben.
Fördelen är att jag har nytta av det vid utförsåkning på skidor. Nackdele
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 17:25Funktionell träning antingen i grupp eller på egen hand hemmavid framför tv:n när barnen somnat.
Funktionell träning antingen i grupp eller på egen hand hemmavid framför tv:n när barnen somnat.
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 19:44Jag kör Tung styrketräning.
Allt har sin tid...isiga gångbanor och snöslaks då kryper jag in under bänkpressen.
Å jag kör så mycket det bara går, för allt vad tygen håller.
Hela kroppen i olika cykler.
Om jag går upp ett kilo eller två så räknar jag med a
Jag kör Tung styrketräning.
Allt har sin tid...isiga gångbanor och snöslaks då kryper jag in under bänkpressen.
Å jag kör så mycket det bara går, för allt vad tygen håller.
Hela kroppen i olika cykler.
Om jag går upp ett kilo eller två så räknar jag med a
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 00:15Inte för att jag springer marathon än.. men skriver ändå.
Jag tränar allt jag hinner med. Varvar löpning, klättring och styrketräning till störst del nu. Jag tränar det jag är sugen på för tillfället - ena veckan kan bli nästan enbart klättring, den andr
Inte för att jag springer marathon än.. men skriver ändå.
Jag tränar allt jag hinner med. Varvar löpning, klättring och styrketräning till störst del nu. Jag tränar det jag är sugen på för tillfället - ena veckan kan bli nästan enbart klättring, den andr
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 12:05Jag kör core, baksida lår/rygg 2 ggr/vecka. Följer sedan efter med antingen resten av benen eller överkropp.
Kör tungt, med 6-8 reps och så explosivt det går med erhållen teknik. För mig känns det kanon, utöver det så blir det styrketräning med enbensdra
Jag kör core, baksida lår/rygg 2 ggr/vecka. Följer sedan efter med antingen resten av benen eller överkropp.
Kör tungt, med 6-8 reps och så explosivt det går med erhållen teknik. För mig känns det kanon, utöver det så blir det styrketräning med enbensdra
Quote from Catharina Brattlin on 10 January 2011, 12:12Jag tränar styrka både på gym, hemma, ibland i bassängen och på gympapass. Kort sagt, jag försöker få en så allroundtränad och stark kropp jag kan. För smidigheten och balansen tränar jag yoga.
På gymmet är övningarna helkroppsbaserade men något riktade
Jag tränar styrka både på gym, hemma, ibland i bassängen och på gympapass. Kort sagt, jag försöker få en så allroundtränad och stark kropp jag kan. För smidigheten och balansen tränar jag yoga.
På gymmet är övningarna helkroppsbaserade men något riktade
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 12:18Jag varvar ett par träningsmetoder:
Multifunktionell träning, Resistansträning, Maximal styrka, Varierade sporter (främst skidor).Slänger även in dynamisk Yoga lite då och då. Bra för bålstyrkan.
Jag varvar ett par träningsmetoder:
Multifunktionell träning, Resistansträning, Maximal styrka, Varierade sporter (främst skidor).
Slänger även in dynamisk Yoga lite då och då. Bra för bålstyrkan.
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 19:42Endast sitt-ups ca 50 -100 utan fotstöd efter varje löppass.
Endast sitt-ups ca 50 -100 utan fotstöd efter varje löppass.
Quote from Funbeat user on 10 January 2011, 21:34Hej!
Jag har sprungit i flera år och slarvat med styrkan. Nu kör jag ett ordentligt styrkepass på gymet med 2 eller 3 övningar på raken x 3 sets med fokus på stora muskelgrupper och mycket egen kroppsvikt. Detta för att hålla uppe tempot och pulsen. Blir
Hej!
Jag har sprungit i flera år och slarvat med styrkan. Nu kör jag ett ordentligt styrkepass på gymet med 2 eller 3 övningar på raken x 3 sets med fokus på stora muskelgrupper och mycket egen kroppsvikt. Detta för att hålla uppe tempot och pulsen. Blir