Quote from Guest on 12 January 2011, 15:35Har ni något hundförarbälte eller liknande??
Har ni något hundförarbälte eller liknande??
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 15:45Detta brukar jag använda när jag är ute med min "lilla" vovve (Briard).
http://www.huverods.com/products.php?cid=417&pid=5439//Mikael
Detta brukar jag använda när jag är ute med min "lilla" vovve (Briard).
http://www.huverods.com/products.php?cid=417&pid=5439
//Mikael
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 16:09Nix. Nu har jag visserligen pensionerat min kastrerade löptik men hon var med på i stort sett vartenda pass mellan 2003 och 2008, och sporadiskt efter det. Jag kutade oftast med ett flexikoppel i högerhanden (det gav lite mer marginaler när hon valde att
Nix. Nu har jag visserligen pensionerat min kastrerade löptik men hon var med på i stort sett vartenda pass mellan 2003 och 2008, och sporadiskt efter det. Jag kutade oftast med ett flexikoppel i högerhanden (det gav lite mer marginaler när hon valde att
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 16:14Använde ett kraftig gummistropp (bagagesäkring) liknande http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Tillbehor/Gummistroppar-2-st/ och förlängde lite grand med en bit nylonsnöre. Billigare och, framför allt, mindre svettigt än hundförarbältet. Kort koppel till
Använde ett kraftig gummistropp (bagagesäkring) liknande http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cyklar/Tillbehor/Gummistroppar-2-st/ och förlängde lite grand med en bit nylonsnöre. Billigare och, framför allt, mindre svettigt än hundförarbältet. Kort koppel till
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 16:39Löper ofta med hund, hon är alltid lös då jag är i stort sett själv i skogen där jag bor :)!
Löper ofta med hund, hon är alltid lös då jag är i stort sett själv i skogen där jag bor :)!
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 19:04Hi hi, nej jag löper inte med min hund för det är en hanhund 😉
Skämt åsido, jag använder ett vanligt flexikoppel när jag är ute med min 6-kilos-hund. Mest för att jag snabbt och lätt ska kunna få honom intill mig om vi möter någon och för att han ska ku
Hi hi, nej jag löper inte med min hund för det är en hanhund 😉
Skämt åsido, jag använder ett vanligt flexikoppel när jag är ute med min 6-kilos-hund. Mest för att jag snabbt och lätt ska kunna få honom intill mig om vi möter någon och för att han ska ku
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 19:07Nope. Springer man med en rottiskorsning och en schäfer som väger 65kg stycket så vill man inte gärna sitta fast hur snälla dom än är 🙂 Vanliga läderkoppel kör jag med..
Nope. Springer man med en rottiskorsning och en schäfer som väger 65kg stycket så vill man inte gärna sitta fast hur snälla dom än är 🙂 Vanliga läderkoppel kör jag med..
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 20:39Jag har faktiskt baggen bälte på mig när jag o min malle Tyke springer. Tyckte det var strängt i början o körde med koppel i handen men efter ett tag tog jag på mig baggen bältet igen o funkar skit bra nu,,, (t+)
Jag har faktiskt baggen bälte på mig när jag o min malle Tyke springer. Tyckte det var strängt i början o körde med koppel i handen men efter ett tag tog jag på mig baggen bältet igen o funkar skit bra nu,,, (t+)
Quote from Funbeat user on 12 January 2011, 21:25Tänkte att jag skulle börja springa tillsammans med Zippo och då kommer jag att ha ett vanligt koppel och han ska springa i "fotposition", dessutom så ska han lära sig att inte stanna för att kissa eller nosa osv för är vi ute och tränar så är det och ing
Tänkte att jag skulle börja springa tillsammans med Zippo och då kommer jag att ha ett vanligt koppel och han ska springa i "fotposition", dessutom så ska han lära sig att inte stanna för att kissa eller nosa osv för är vi ute och tränar så är det och ing
Quote from Funbeat user on 13 January 2011, 08:20Kör bara med ett vanligt stumt koppel till min Vorsteh. Dessutom brukar jag hålla det hopvikt så att det blir väldigt kort. Tycker det ger mindre trassel och mer kontroll. Det skulle säkert gå ha honom lös också, men med tanke på trafik och andra fotgänga
Kör bara med ett vanligt stumt koppel till min Vorsteh. Dessutom brukar jag hålla det hopvikt så att det blir väldigt kort. Tycker det ger mindre trassel och mer kontroll. Det skulle säkert gå ha honom lös också, men med tanke på trafik och andra fotgänga