Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNi som löper med hund!!
You need to log in to create posts and topics.

12

vad bra att jag får tips - ska springa med min Kevin 🙂
Tackar!

Jag köpte mitt bälte på zooaffären. Inte särskilt dyrt (2-300 spänn tror jag?) och med en fjädrande snodd mellan mig och hunden = inga hårda ryck. Lätt att koppla ifrån hunden med om jag vill ha henne lös och då behöver jag inte hålla i någonting alls. Ex

Min labradorblandning tvärnitade o drog väldans tills jag köpte en nosgrimma+vanligt koppel. Nu springer hon så fint bredvid.

Det är väl hundar som löper!

Nja, tikar.

Betänk att hundar normalt inte är tillåtna i motionsspår, lyckligtvis. Men hundägare bryr sig normalt inte heller.

Anders. Har aldrig hört att hundar inte skulle vara tillåtet. Däremot har många kommuner regler som säger att hunden ska vara kopplad i spåret.

Skulle här behövt foton på alla skyltar "Hundar är inte tillåtna i spåren". Förresten: det där med att hundarna skall vara kopplade är det ju lika dåligt med - överallt.

Har heller aldrig sett några sådana förbudsskyltar. Men även om jag själv är hundägare (eller kanske just därför) blir jag skitirriterad på lösa hundar i spåret (eller på andra ställen, för den delen), utom möjligen om ägaren har absolut järnkoll på jycke

Jag mötte idag en hundägare med koll på sin hund. Två gånger dessutom. Hunden var lös hela tiden, gick 3-4 meter ifrån matte. När hon såg mig (hon hade god tid på sig, det var spikrakt och öppet) så kallade hon på hunden, som snällt kom och därefter gick

12