Quote from Guest on 14 February 2008, 07:20hur känns det i kroppen?
Undrar var er gräns är då ni blir trötta och tunga i benen?
Vart blir ni trötta och kör ni så länge så att stegen blir mindre o mindre så att ni nästan stapplar fram på slutet?Har tänkt mycket på hur det kan kännas och vad som
hur känns det i kroppen?
Undrar var er gräns är då ni blir trötta och tunga i benen?
Vart blir ni trötta och kör ni så länge så att stegen blir mindre o mindre så att ni nästan stapplar fram på slutet?
Har tänkt mycket på hur det kan kännas och vad som
Quote from Linnea Persson on 14 February 2008, 07:30Förra sommaren var jag uppe på mellan 1,5 och 2 timmar på långpassen (av många irriterande anledningar är jag nu nere på noll igen) då var det riktigt segt på slutet och det gjorde verkligen ont överallt, fötter, knän och höfter. Det gjorde även ont nån d
Förra sommaren var jag uppe på mellan 1,5 och 2 timmar på långpassen (av många irriterande anledningar är jag nu nere på noll igen) då var det riktigt segt på slutet och det gjorde verkligen ont överallt, fötter, knän och höfter. Det gjorde även ont nån d
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 07:50Jag sprang ca 18,2 km på ca 1h 45 min. Tyckte inte jag fick ont någonstans. Visst kände man sig sliten och trött i kroppen i slutet. Hade lite träningsvärk dagen efter.
Jag sprang ca 18,2 km på ca 1h 45 min. Tyckte inte jag fick ont någonstans. Visst kände man sig sliten och trött i kroppen i slutet. Hade lite träningsvärk dagen efter.
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 07:59När jag springer långpass, oavsett om det är ute eller på löpband, håller jag inte ett högre tempo än att jag kan prata. Jag kan bli vädligt stel i baksida lår och vaderna efter 3-4 timmar men däremot får jag inte ont i knäna. Får jag ont stannar jag elle
När jag springer långpass, oavsett om det är ute eller på löpband, håller jag inte ett högre tempo än att jag kan prata. Jag kan bli vädligt stel i baksida lår och vaderna efter 3-4 timmar men däremot får jag inte ont i knäna. Får jag ont stannar jag elle
Quote from Catharina Brattlin on 14 February 2008, 07:59Kristina, det är inte så mycket att fundera på eg. Har man satt upp t ex en halvmara som mål, så bygger man ju sakta men säkert upp distansen. Ca 10% per vecka körde jag med på långpassen. Sprang mitt livs första mil i april i fjol och halvmaradistansen t
Kristina, det är inte så mycket att fundera på eg. Har man satt upp t ex en halvmara som mål, så bygger man ju sakta men säkert upp distansen. Ca 10% per vecka körde jag med på långpassen. Sprang mitt livs första mil i april i fjol och halvmaradistansen t
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 08:25Jag har sprungit i elva månader nu, och det har blivit ganska många pass över 1,5 timmar vid det här laget och flera över 2. Jag har med ett segt undantag där jag var slut redan från början inte blivit trött i benen som du beskriver. Vid två-tre gånger fi
Jag har sprungit i elva månader nu, och det har blivit ganska många pass över 1,5 timmar vid det här laget och flera över 2. Jag har med ett segt undantag där jag var slut redan från början inte blivit trött i benen som du beskriver. Vid två-tre gånger fi
Quote from Sissel Svanøe on 14 February 2008, 14:47När jag började springa fick jag ont i både benhinnor, höfter och knän när jag ökade distansen. 2003 gick jag från i princip totalt stillasittande (efter trafikolycka 1996 med krossad fot och operation till följd blev jag tillsagd att jag aldrig mer skull
När jag började springa fick jag ont i både benhinnor, höfter och knän när jag ökade distansen. 2003 gick jag från i princip totalt stillasittande (efter trafikolycka 1996 med krossad fot och operation till följd blev jag tillsagd att jag aldrig mer skull
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 15:15Förlåt om jag avviker lite från första frågan, men alla ni som springer långdistans, alla måste ju ha börjat på 0 någongång. Hur har ni gjort för att komma upp i den distans ni är uppe i idag?
Jag har själv försökt öka med ca 1 km varannan vecka, samtidi
Förlåt om jag avviker lite från första frågan, men alla ni som springer långdistans, alla måste ju ha börjat på 0 någongång. Hur har ni gjort för att komma upp i den distans ni är uppe i idag?
Jag har själv försökt öka med ca 1 km varannan vecka, samtidi
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 15:26Övning ger färdighet! 🙂
Gränsen för när man blir trött flyttar sig hela tiden framåt - både vad gäller hastighet och distans. Bara man tar det varligt och inte ökar för mycket i taget och inte ökar både hastigheten och distansen samtidigt.
Nej, jag sp
Övning ger färdighet! 🙂
Gränsen för när man blir trött flyttar sig hela tiden framåt - både vad gäller hastighet och distans. Bara man tar det varligt och inte ökar för mycket i taget och inte ökar både hastigheten och distansen samtidigt.
Nej, jag sp
Quote from Sissel Svanøe on 14 February 2008, 15:43Indstämmer till fullo med Fia-Lotta! Efter ett tag vet man vad som är ont på riktigt och vad som bara är "kroppstrams" som man kan känna innan man är ordentligt uppvärmd eller i slutet när man bara är trött.
Gör det ont på riktigt eller om pulsen är ovan
Indstämmer till fullo med Fia-Lotta! Efter ett tag vet man vad som är ont på riktigt och vad som bara är "kroppstrams" som man kan känna innan man är ordentligt uppvärmd eller i slutet när man bara är trött.
Gör det ont på riktigt eller om pulsen är ovan