Quote from Catharina Brattlin on 14 February 2008, 16:12Marie, att öka distansen med ca 10% på distanspass för varje vecka är en "regel" som jag har följt. Varken mer eller mindre.
Första gången jag sprang en hel slinga utan att gå sprang jag fyra km. Veckan därpå blev det 4,4 km, ytterligare nästa vecka 4,9
Marie, att öka distansen med ca 10% på distanspass för varje vecka är en "regel" som jag har följt. Varken mer eller mindre.
Första gången jag sprang en hel slinga utan att gå sprang jag fyra km. Veckan därpå blev det 4,4 km, ytterligare nästa vecka 4,9
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 16:59Marie: jag började från 0 med hjälp av Anders Szalkais träningsprogram för halvmarathon som finns på http://www.marathon.se Jag började i mars med "klara loppet"-nivån, och bytte sedan i april till "klara loppet under 2 timmar"-nivån. Dock körde jag inte
Marie: jag började från 0 med hjälp av Anders Szalkais träningsprogram för halvmarathon som finns på http://www.marathon.se Jag började i mars med "klara loppet"-nivån, och bytte sedan i april till "klara loppet under 2 timmar"-nivån. Dock körde jag inte
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 18:41Jag kan bara understryka Fredrikas synpunkter eftersom jag har gjort ungefär detsamma. Att ha ett program att följa inger onekligen en viss trygghet men också en sporre och ibland (inte alldeles sällan :D) en kravställare. Tre tillfällen i veckan och att
Jag kan bara understryka Fredrikas synpunkter eftersom jag har gjort ungefär detsamma. Att ha ett program att följa inger onekligen en viss trygghet men också en sporre och ibland (inte alldeles sällan :D) en kravställare. Tre tillfällen i veckan och att
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 19:21Öronen är löparens viktigaste kroppsdel! Vaddå - dom springer man ju inte med? Nej, men det viktigaste när man springer är att lyssna på kroppen. Det kan man aldrig sluta med - hur rutinerad man än blir.
I början av ALLA mina löppass har jag öronen spets
Öronen är löparens viktigaste kroppsdel! Vaddå - dom springer man ju inte med? Nej, men det viktigaste när man springer är att lyssna på kroppen. Det kan man aldrig sluta med - hur rutinerad man än blir.
I början av ALLA mina löppass har jag öronen spets
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 19:24Jag tar det alltid mycket lugnt på mina långpass. Helst skall pulsen ligga kring 140 om jag springer mer än 90 minuter. Det var svårt i början men nu för tiden går det bra. Jag känner inte av det särskilt mycket under passen (utom då iPodens batteri tar s
Jag tar det alltid mycket lugnt på mina långpass. Helst skall pulsen ligga kring 140 om jag springer mer än 90 minuter. Det var svårt i början men nu för tiden går det bra. Jag känner inte av det särskilt mycket under passen (utom då iPodens batteri tar s
Quote from Funbeat user on 14 February 2008, 19:28Oooops - såg inte att du bad dom som sprungit i max 1 år göra inlägg i den här tråden. Jag har sprungit i 2,5 år nu så du får ta mina inlägg för vad dom är! Sorry!!!! (#)
Oooops - såg inte att du bad dom som sprungit i max 1 år göra inlägg i den här tråden. Jag har sprungit i 2,5 år nu så du får ta mina inlägg för vad dom är! Sorry!!!! (#)
Quote from Funbeat user on 15 February 2008, 00:00Jag tycker att jag springer långpassen bra - mkt långsamt typ tar 1,5 tim för en mil-och försöker tänka på att helst ha pulsen under 130 slag.
Trots det så får jag molande smärta som snabbt blir aggresiv och det värker f-n inom typ 5 minuter.
Testat att
Jag tycker att jag springer långpassen bra - mkt långsamt typ tar 1,5 tim för en mil-och försöker tänka på att helst ha pulsen under 130 slag.
Trots det så får jag molande smärta som snabbt blir aggresiv och det värker f-n inom typ 5 minuter.
Testat att
Quote from Funbeat user on 15 February 2008, 07:16Okej. Jag tycker inte det låter som du springer för snabbt i alla fall. Däremot tror jag du gott kan släppa pulsklockan några pass och koncentrera dig på hur löpningen känns istället, låta löpsteget styra den hastighet som känns bekväm och naturlig. Jag h
Okej. Jag tycker inte det låter som du springer för snabbt i alla fall. Däremot tror jag du gott kan släppa pulsklockan några pass och koncentrera dig på hur löpningen känns istället, låta löpsteget styra den hastighet som känns bekväm och naturlig. Jag h
Quote from Linnea Persson on 15 February 2008, 07:23Vad har du för skor? Mina problem kommer från att jag överpronerar kraftigt plus att jag är överrörlig i fot och knäleder. En läkare trodde att jag eventuellt hade en mindre meniskskada i ena knät dessutom. Jag snedbelastar även nån stans och har en tende
Vad har du för skor? Mina problem kommer från att jag överpronerar kraftigt plus att jag är överrörlig i fot och knäleder. En läkare trodde att jag eventuellt hade en mindre meniskskada i ena knät dessutom. Jag snedbelastar även nån stans och har en tende
Quote from Funbeat user on 15 February 2008, 09:25Det tog 5 mpånader innan jag var uppe i över en timme, har ökat långsamt.
Har rehabhjälp div övninger men fortfarande knäkänningar fast jag dragit ner på löpningen, tränar core sen november.
Skor är utprovede på Gå & Löpkliniken och även testad på Runne
Det tog 5 mpånader innan jag var uppe i över en timme, har ökat långsamt.
Har rehabhjälp div övninger men fortfarande knäkänningar fast jag dragit ner på löpningen, tränar core sen november.
Skor är utprovede på Gå & Löpkliniken och även testad på Runne