Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

kör ni intervaller+sd+lsd?
När backe isåfall?

Och hur gör ni ang er måltid - tar ni bort ett vanligt löppass och testar typ en gång i månaden o kör 10 km o kollar läget? Eller vad?

Hm är det då man är uppe i 4 pass i veckan eller mer som man verkligen k

Jag försöker följa Szalkais träningsprogram så passen kommer när de kommer. Tänker inte på det. Nästa vecka blir 1 intervallpass, 2 distans, 1 styrke & backe och 1 långdistans.
Om jag klarar att följa programmet så ligger jag rätt mot måltiden.

Oftast hi

Vill Du ha ett bra tre-pass-program så kolla Daniels program för halvmara under två timmar under Träningsprogram. Det är nog lite bussigare än det Anders nämner. Beror naturligtvis på Din ambition. Jag följer Daniels och märker framsteg och dessutom känns

Anders Szalkai har program för de flesta mål. Allt från "lunka runt 5 km" till "Under 3 timmar på marathon".
http://www.marathon.se eller så kollar du på programmen som Funbeats medlemmar har skapat.

Jag skulle, utifrån mina kunskaper och erfarenheter, köra ett program med 3 pass i veckan roterande på 3 veckor och sedan ha en vilovecka (med lättare träning).

T ex:
(Minst en dags vila mellan varje pass)
v1. D1= Intervaller, D2= 6-8 km distans, D3= Lå

Daniel, Dina idéer, åsikter och tips är outstanding, tycker jag!!! 😀 Har med hjälp av Dina tips och Ditt halvmaraprogram här på FB, satt ihop mitt eget halvmaraprogram som funkar väldigt bra. Har dock satt min egen prägel på det, men i grunden följer det

Håller med Sylvia. Det var väldigt bra beskrivet, Daniel! (t+)

Alla som springer seriöst bygger mer eller mindre upp sina egna träningsprogram utifrån principen att köra i genom ett träningsblock på några veckor. Sedan börjar man om från början, och förh

😀 Tack. Jag blir lite generad.

Nu ska du få bli ännu mer generad Daniel, för jag håller med om ovationerna! Du är verkligen en klippa! En så himla duktig löpare och dessutom så otroligt generös och hjälpsam!!!! Tack från mej också så här officiellt!!! 🙂

Ansluter mig till hyllningskören 🙂