Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kristina,
jag skulle snarare säga att ju fler pass man kör per vecka, desto mindre är sannolkheten att man springer pass i tävlingsfart på hela tävlingsdistansen (förutom själva tävlingarna då). För en vältränad löpare är ett sådant pass väldigt slitsamt,

Daniels upplägg verkar bra. Det där med viloveckor är jag dålig med. Jag brukar köra lugna veckor när kroppen känns sliten, men det är nog bättre att göra det innan..

Angående testmilar i tävlingsfart brukar jag göra det då och då. Men det är ju psykiskt

Lyfter på hatten för Daniel även jag!

Din inställning är härlig & generös och Dina synpukter & kunskaper är alltid kloka och mycket goda. Jag följer det halvamaraprogram Du var snäll och gjorde och som även ligger under Träningsprogram. Det är ett kanons

Glömde säga att det gäller distansen typ 1 mil, förstår att man inte vill köra en testmara i tävlingsfart:-)

Pontus; "Förutsatt att man har passerat nybörjarnivån och klarar att springa 15 km." - spelar det någon roll hur snabbt eller ofta man springer 1

Kristina: Jag kan peta ihop ett program för milen om du vill. När går tävlingen du vill springa?

Daniel, jag tar gärna del av milprogrammet. Ska springa Midnattsloppet i sommar. Första loppet sen jag var.. 13? Gamla fina Götajoggen i Karlstad.. Man flög ju fram då..

Ok. Jag har lagt upp ett milprogram som jag tror ska fungera bra. 22 veckor blev det och måltiderna hamnade på 59 min eller 49 min. Hoppas det fungerar bra för er. Annars får ni meddela mig så jag kan göra ändringar.

Tackar! Ska ge min avtagande förkylning en vecka till så får vi se hur det där kan gå =)

Daniel, vad bussig du är! Tävlingen är om 28 veckor (Tjejmilen 31/8) men sen har jag 2 kottar som ska tävla månaden efter på samma distans. Bör man starta programmet typ 24 veckor innan eller kan man börja på en gång om man vill? I såfall, hur gör man om

Jag har lagt upp schemat så att man ska starta det percis 22 veckor innan tävlingen (sista veckan är tävlingsveckan). Det man kan göra innan är att börja med fartlek och intervaller som en del av sin veckoträning.