Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

En kort historik. Jag var i full gång förra året och det fick jättebra. Dock fick jag problem under sommaren (v 29). Då fick jag ett klassiskt löparknä. Fick ordning på det i julas. Dock vart lyckan kortvarig när jag åkte på en överanträngning i knät i fe

Ja, om du bara tränar kontinuerligt fram till dess så går det utan problem.

Förra veckan sprang jag ca 2 mil. Så en liten ökning varje vecka plus kontiniutet borde räcka?!

Det beror ju såklart på vad du siktar på. Du kommer såklart inte kunna springa på 2.15, men vill du bara ta dig runt så är det hur lugnt som helst.

Hur du ska lägga upp din träning finns det hur mycket förslag som helst om överallt, men kortfattat så är

Jag är en person som kan vara ganska tävlingsinriktad och satsar 100% på allt jag gör. Men hur mycket jag än vill springa fort så får jag nog välja, springa fort och kanske bli skadad igen el ta det lite lugnare och kunna fortsätta springa utan problem!

Klarar du att springa två mil så lär du nog klara av att springa Lidingöloppet. Min upplevelse var dock att det sliter hårt på kroppen.

Skulle med andra ord se till att kroppen var helt återställd efter skador innan jag gjorde det iaf. Det är ju definiti

Jag började 37 år gammal att träna i mars månad och hade före det inte tränat en enda minut i mitt liv, och jag kunde genomföra Lidingöloppet i september samma år. Så jag tror nog att du klarar det 😉 , men som redan sagts så sliter det på kroppen, och s

Nu var det ju två mil totalt och inte på ett pass. 8 km känns tillräckligt jobbigt just nu då konditionen inte är den bästa. Men jag ska ge det ett ordentligt försök. Vill, vill, vill! Men inte på vilken bekostnad som helst. Har ni fler tips på hur man sk

He, jag trodde också att det var ett pass på två mil, och då vore du ju redan hemma (om du inte har för stora förhoppningar). Allt går ju, men om du gjort några långpass över 2 mil, så tror jag du har mycket vunnet. Total veckomängd upp till 4 mil skulle

Haha önskar att det vore så väl. Det var senast i vintras sprang jag 1,5 mil och kände mig i bra form. Men det det är långt borta nu 🙂 Kör ni någon form av förebyggande träning just för att undvika skador?!

12