Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Förebyggande:

* Lyssna på kroppen!!!
* Stretcha
* Värm upp
* Jogga ner efter passet
* Öka INTE träningsdosen för snabbt
* Glöm inte att vila är träning det också 😉
* Lidingöloppet är ju inte på asfalt, så träna inte på asfalt då, detta minskar ju även

Jag är ingen expert, en glad motionär som älskar löpning, men här kommer lite av mina erfarenheter.

Jag har haft ett envist löparknä i flera år och har inte kunnat springa som jag velat.
MEN, för drygt 3 år sedan så började lugnt o försiktigt att komma i

Maria. Jag kollade din kalender (tack för att du visar din träning)

Min analys, du har jäkligt bra kondis (en hel hög timmar/vecka konditionsträning). Så lite löpning på det... Hittar då pass som "morgonjogg" 8km@5:08/km. Löpning 5k@4:5x/km osv.

Tittar

Tack för alla råd.

Kalle, du har antagligen rätt. Jag har alltid valt att springa avslappnat, på så sätt tycker jag att jag kan njuta av löpningen men då går det ju å andra sidan kanske lite fortare. Jag köper att jag antagligen sprungit för snabbt. Men

Jag förstår som sagt poängen och håller ned, men vet inte riktigt hur jag ska applicera det då det inte känns naturligt att springa långsammare. Det känns naturligt att springa i en viss hastighet, borde inte det var en ok hastighet eller denna hastighet

Att springa långsamt känns jättesegt med det är ju trots allt LL du förbereder dig för... Har varken erfarenhet av LL lr maran men har helt nyligen gått från långpass på 25 km upp till 30 km. Och de sista fem km extra känns som 10. Minst. Och LL är ovanpå

Annars kan ju Lidingö MK15 vara en bra start?

Syfte med långpass är även det att belasta och vänja kroppen, leder vid längre tids löpning.
Men jag förstår dig, jag tyckte oxå i början att det kändes svårt att springa långsamt men när du varit ute ett tag så kommer även detta långsamma tempo kännas i

12