Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNike Pegasus vs. Asics Gel-1160
You need to log in to create posts and topics.

12

Har precis varit på Stadium och tittat på lite skor. Pryttlar och utrustning är ju något en löpare/löparaspirant aldrig får nog av!

Med min budget (max 1400-1500 kr) och förutsättningar plockade säljaren fram Nike Pegasus och Asics Gel-1160.

Han menade

Nu får jag säkert skit av någon som ylar om att svenska sportaffärer kommer att gå under, men med en begränsad budget skulle jag handla på nätet och utomlands. Där kan du ju dessutom be sidan välja ut enbart neutrala skor till dig.
Här till exempel: http://www.w

Jag har ett problem med mina tassar, de är korta (läs damstorlek) och breda så jag är i stort behov av att testa ut skon fysiskt för att få en som verkligen passar och då köper jag också skon där eftersom jag nyttjat butikens tjänster..

Men det finns ju

Jag har ingen erfarenhet av några andra skor, men har gillat mina Nike Pegasus väldigt bra, kommer nog att skaffa ett par likadana igen.

Har ett par Asics 2160 nu som jag försöker vänja fötterna vid. I början kändes de smala och stumma, men efter några mil börjar de kännas mer trivsamma. Hade ett par Nike zoom Vomero tidigare. De var som att springa på moln, men satt tyvärr inte bra över f

Svårt att ge råd...
Mina bästa skor var mina Nike Pegasus, ett pass och sen mitt första Lidingö, och de var kanon. När de dog köpte jag ett par nya likadana (fast ny årsmodell), som jag aldrig blev vän med; tunga, hårda och allmänt dåliga (för mig).
Sen k

Karhu is the Shit:-) riktigt bra skor!

+1 på Jonas! Jag älskar mina Karhu Forward Ride!

Jag har ett par Fast den som har samma färg som gallan:-) Riktigt fina!
Blir en helt annan löpkänsla i dessa skor om man jämför med övriga märken.

Ska du springa många och långa pass kan det vara värt att testa Asics Cumulus eller Nimbus. De är från Asics Cushioning serie.

Har själv sprungit flera år i Cumulus och vägt mellan 85 & 95 kg beroende på träningsmängd. Supernöjd med skon!

12