Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningNike Pegasus vs. Asics Gel-1160
You need to log in to create posts and topics.

12

Tja, hur många och långa pass det blir är svårt att sia eftersom jag bara är i upplärningsfasen och joggar hela 1 km åt gången innan vila.

Tanken jag har är att jag vill fokusera på 5 km sträckan och få flyt på den innan jag satsar på längre distanser.

@David

Har du testat även Nimbus så du kan jämföra skorna.

Jag (knappt 80 kg) är Nimbuslöpare och är nyfiken på erfarenheter från Cumulus.

Christian, skillnaden mellan de båda skorna är att Asics 1160 är en pronationssko och Nike Air Pegasus är en neutral sko. I min värld en stor skillnad och inget man bara väljer emellan utan en löpstegsanalys. Jag tycker att det är rätt oseriöst att en säl

Jag vet inte om jag pronerar eller inte. Mina vanliga skor är slitna rakt under och mina New Balance 738 (neutral sko) är slitna rakt under och lite mot utkanten.

Jag försöker vara medveten om mitt steg så jag landar mitt på foten och under kroppen för a

OK, det låter som att Du har koll på Dina fossingar då. 🙂

Klart en pronationssko funkar på en ickepronerande fot! Men risken är att OM man har en neutral isättning så "puttar ut" stödet ut foten så att man nästan supinerar istället. Vilket ju inte kan

Klart jag litar mer på löpare som brukar och plågas/njuter ute i spåren. Empirisk kunskap.

En säljare med okänd kunskapsnivå i motsvarigheten till snabbköp för sportprodukter är lite sådär.

Ibland hittar man ett guldkorn till säljare som vet sina grejor

Jag fattar ändå inte hur Du resonerar! 😀

Ska vi, som aldrig har sett Dig hur Du ser ut, och ännu mindre hur Du springer, råda Dig om vilka skor Du ska köpa??

Nä, lite bättre koll har nog en säljare i en Intersportbutik faktiskt. Speciellt om de har de

Nja, alltså, jag förväntar mig inte direkt att någon kan ge mig direkta råd om vad som passar mig.

Jag letar snarare andras erfarenheter med sagda skor. Kan va lämpligt att veta om skorna tar slut snabbt eller andra konkreta saker om hållbarhet osv.

Aha, OK.

Tja, en 100-150 mil ska Du nog hinna med i vilken av skorna Du än köper innan de är slut. Det handlar ju givetvis om Din vikt och springunderlaget, så klart. Men ungefär så. Kanske? 🙂

Jag har under många år och många mil använt Pegasus som mängdsko och har alltid varit nöjd med den. Bra mönster på sulan som gör den allround och inget par har spruckit sönder. Har provat andra modeller och fabrikat men kommer alltid tillbaka till Pegasus

12