Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 08:51PR, du sprang väl inte med snus inne? Fick själv huvudvärk om jag försökte (slutade snusa 2007). Nikotin har som sagt en väldigt kortvarig effekt.
PR, du sprang väl inte med snus inne? Fick själv huvudvärk om jag försökte (slutade snusa 2007). Nikotin har som sagt en väldigt kortvarig effekt.
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 15:41Nae, det gjorde jag så klart inte ;o)
Det har sagts mig -någon gång- att:
Rökning är "konditionsnedsättande" och lägger på ca 10 pulsslag när man utövar konditionsidrotter.
Snusning är "prestationsnedsättade" och lägger på 2-3 pulsslag när man utövar k
Nae, det gjorde jag så klart inte ;o)
Det har sagts mig -någon gång- att:
Rökning är "konditionsnedsättande" och lägger på ca 10 pulsslag när man utövar konditionsidrotter.
Snusning är "prestationsnedsättade" och lägger på 2-3 pulsslag när man utövar k
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 21:10Jag tror heller inte att nikotin i form av snus spelar så stor roll. Jag slutade snusa för drygt tre år sedan och alla mina PB utom på helmaran är satta före snusstoppet. Men helmaran sprang jag första gången som icke-snusare.
Jag tror heller inte att nikotin i form av snus spelar så stor roll. Jag slutade snusa för drygt tre år sedan och alla mina PB utom på helmaran är satta före snusstoppet. Men helmaran sprang jag första gången som icke-snusare.
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 22:42Det kan bli ett väldigt tydligt nikotin-resultat-samband om man utgår från varje enskilt fall.
Jag har själv märkt tydlig skillnad av att sticka ut och springa för fort efter en prilla eller nikotintuggummi, lite kallsvettig, andfådd och illamående.Däre
Det kan bli ett väldigt tydligt nikotin-resultat-samband om man utgår från varje enskilt fall.
Jag har själv märkt tydlig skillnad av att sticka ut och springa för fort efter en prilla eller nikotintuggummi, lite kallsvettig, andfådd och illamående.
Däre
Quote from Funbeat user on 15 January 2012, 21:08Slutade röka för ett halvår sedan och det har inte
Förbättrat löpresultaten.
Andedräkt och kläddoft har gjort stora framstegagron
Slutade röka för ett halvår sedan och det har inte
Förbättrat löpresultaten.
Andedräkt och kläddoft har gjort stora framsteg
agron