Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNishiki Finisher - erfarenheter o …
You need to log in to create posts and topics.

Jag närmar mig 60 och har genom åren cyklat en del på motionsnivå - dock inte racer men en hel del MTB på "leknivå". Just nu håller jag i gång med löpning men en överansträngd vad/fot spökar så jag tänker använda cykel som alternativ och har inte lust att

Inget fel på Finisher! Fint utrustad.

Nu kommer det säkert ramla in en drös här som tycker du ska beställa från Tyskland och få mer för pengarna. Och visst, det kan du göra. Men vill du prova och få rätt storlek, så är det bra mycket enklare att gå in i

Finisher har jag bara hört gott om.
Anders Adamsson cyklade på en sån när vi var och hälsade på på Eurosport. Duger det till honom så...

Jag har kört några Ironmancyklingar (och några Vätternrundor för den delen) på föregångaren till Finisher, med gott resultat. I Frankfurt var det en del tyskar som rynkade på näsan vid cykelincheckningen, men jag cyklade om dem dagen efter: plockade en he

Tack för snabba synpunkter. Intersport i Umeå planerar en drive där de lämnar 15% på "bockhornen" vilket innebär 8 500 kr för en Finisher. Känns som ett gott alternativ då.

Vad skall man mer tänka på att få med sig i början förutom flaskställ, Extra slan

Ursäkta en kanske dum undran, men enligt din presentationssida bor du här i Göteborgsområdet, men du säger att du funderar på att köpa cykeln i Umeå...?

Frågan är inte så dum Rasmus. Jag bor i Göteborg och jobbar i Umeå - långpendlar. Har precis börjat titta så det föll sig naturligt att kika häruppe.

Du är ju aktiv cyklist om jag förstått rätt. Du är aktiv i många trådar och är engagerad i Hisingen r

Det var en rejäl långpendling, får jag säga!!!

Vi har en köp/sälj/byt-tråd i forumet, men den är inte så superaktiv. Inte som Blocket, alltså. Men registrera dig och skriv en "Köpes", så kanske du får napp! 🙂

Här är länken:
http://www.hisingensck.se/f

Tack Rasmus

Harald,

när jag skaffade min första "riktiga" cykel förra senvåren så följde jag en kollegas råd och åkte bort till Cykelcity vid skanstorget, så fick de mäta upp kroppen och bygga ihop en cykel som passade. Jag vill minnas att slutsumman blev ungefär 13