Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNishiki Finisher - erfarenheter o …
You need to log in to create posts and topics.

> I praktiken är dock de flesta cykelbanor inte gjorda för cykling snabbare än ca 20 km/h, och knappt det.

I praktiken är de väl gjorda för cykling i 8km/h?

Ofta är dom knappt gjorda för cykling alls utan för att kunna bocka av nån ruta i nåt excel-ark i kommunalhuset!

Nåt av det värsta jag sett passerade jag faktiskt i dag. Längs södra "infarten" till Kärna, väster om Kungälv, går en gång/cykelbana. Den består av löst, grovt grus! Den är inte ens asfalterad. Jag skulle knappt vilja GÅ på den.

Samma klantarslen ligger

Dessutom är den ju så röd och fin! 2007 års modell av Nishiki Finisher alltså!!
😀

Mvh!
/Peter

Japp, den röda lacken är väldigt snygg. Finisher 2008 är lite mer standardvit:

http://www.nishiki.se/index.php?p=cyklar&id=104

Varför avsky cykelbanorna? Det är väl bara att fortsätta att cykla längs vägen om man trivs bättre med det.

Mina barn får definitivt inte cykla längs 70-vägen hem till sin mormor och morfar. Den är dessutom rak och fin så bilarna kör för det mesta fortar

Problemet är bara att det råder cykelbanetvång i Sverige! Jag har inget emot cykelbanorna i sig. Vill folk ha dem och står ut med att cykla på dem, så är det helt ok. Men låt mig slippa skiten! Tyvärr innebär varje ny cykelbana ännu vägsträcka som jag int

Idén med cykelbana är nog bra - men, iaf runt stockholm, kan dom gå precis hur som helst, sluta i ett dike mitt i en nedförsbacke eller vad som helst... Det är ingen som bryr sig om ifall dom fungerar dom är bara där för att det har bestämts för det är po

Jag skulle hellre se att man bygger ordentliga trottoarer och att man gör det tillåtet att cykla på trottoarer på gångtrafikanters villkor. Då kan de grupper som inte bör/vågar cykla på gatan använda trottoarerna, och så ger man resten av cyklisterna åter

En rolig detalj i "cykelbanor" är när de fräst ett spår i asfalten för att vatten ska rinna från vattenutkastarna, alltid lika kul! (oavsett om man cyklar eller åker rullskidor!) :@