Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNishiki Finisher - erfarenheter o …
You need to log in to create posts and topics.

Som sagt, bygg gärna cykelbanor, bara det

a) inte snyltar på den riktiga vägen
b) görs tillåtet att cykla på riktiga vägar under alla förhållanden (möjligen med undantag för motorvägar och motortrafikleder) så att vi som hatar cykelbanornas skit slipper!

Det heter visserligen CYKELbana, men det heter LANDSVÄGScykel åsså 🙂

Hehe, good point SuSanne! Ska skrika det till bilisterna som tutar när jag kör på vägen och i sidsyn till höger ser CYKELvägen/MTB-spåret.

Harald,

kanske skulle nämna att det är en Columbus jag har. Några kompisar var nere och handlade
var sin Wilier hos Cykelmagneten i Falkenberg - http://www.cykelmagneten.se/

Jag handlade också min Wilier hos Göran på Cykelmagneten - han har väldigt bra priser på Wilier och ganska många bra cykelmodeller att välja på.
Jag cyklade ner en lördag och kollade och provade ut storlek. Ett tag senare tog jag tåget ner efter jobbet,

Tack Börje

Verkar vara en bra affär. Skall säker till Varberg och spela golf så en vända till Falkenberg kan ju vara kul.

Jösses Fredrik

Jag hade rätt när jag sa att Du inte är precis inaktiv Du heller 😀
Imponerande (t+)

Funderat ett tag på att köpa Nishiki Finisher, och skall idag gå o köpa den. Blir XXL storleken som fanns kvar ett ex av i Frölunda till nedsatt pris.

På tal om cykelbanor och framfart på allmän väg så blev jag faktiskt stoppad av MC polis som inte tyck

Jag har cyklat på 45:an flera gånger, och upplever den som en av de säkraste vägarna för cyklister i Göteborgsområdet. I alla fall där vägrenen är kvar. Vissa stunder försvinner den och det blir metallräcke på sidan.

Men nu blir det snart motorväg av hel

Ang cykelbana så är "cykelfil" på vägbanan min favorit (och det känns som det säkraste för alla...) visst man är nära bilarna men man slipper alla barnvagnar/hundar/småbarn osv som kan komma i vägen....