Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNishiki Finisher - erfarenheter o …
You need to log in to create posts and topics.

Helt riktigt, Oscar! Och det är det jag skulle vilja se på alla de ställen där man i dag envisas med de vansinniga cykelbanorna. Att vi inte ser fler cykelfält beror troligtvis på att det stör parkeringsmöjligheterna för bilister. För bilisterna går allti

Dom som säger att Nishiki finisher är en bra cykel vet inte vad dom pratar om. Jag äger en själv och kan konstatera att det är en skitcykel där precis allt går sönder. Det är billigare att åka taxi om man räknar på milkostnaden.

Clas: vad har du haft för problem med den?

Spännande... Jag har en Finisher årsmodell 2009 och har trampat på den sedan förra våren. Har inte ens lämnat in den för efterjusteringar. Fungerat perfekt.

Men Clas - speca gärna vilka problem du stött på.

Man får välja vart man tycker är bäst/lämpligast att cykla, fick jag som svar av transportstyrelsen när jag frågade dom. ( frågade dom om Onsalavägen)
Min åsikt är om man är ute med barnen på cykeltur eller håller sig runt 20km/h så är det cykelbana som g

Har själv 3st nishiki 105vxl är som en volvo det bara funkar säger dom som vet. Du borde få bättre pris med tanke på att 2010 års modeler så finns inte Finisher är troligtvis äldre model.;)

Två som skrotupplag, för att få en fungerande?

Har en Finisher från 2008, går som en klocka trots ett kanske inte alltid perfekt underhåll från min sida. Även om tog mig råd att köpa en dyrare finracer så tror jag knappast att jag skulle öka farten nämnvärt t ex på VR (tränar just nu för min 5:e). Läg

Detta är problemen jag haft under två år.
-Det började efter ca 40-50 mil då ett av dom små hjulen i bakre växeln havererade och hela växeln åker in i bakhjulet. Bakhjulet fick dom reparera och rikta men det var så otroligt dåligt gjort att jag fick lämn

OK. Det är en skitcykel. Ditt exemplar.

Mitt exemplar är en kanoncykel hittills 🙂 Har cyklat 285 mil utan ett enda problem eller efterjustering.

Så olika det kan vara...