Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNishiki Finisher - erfarenheter o …
You need to log in to create posts and topics.

Vattenutkastarna? Räcker det inte med allt j-a vatten som kommer horisontellt med ursprung snett uppifrån? 😉

på ta om cykelbanor måste jag säga att de cykelbanor som finns här i Östersund är bra. efter att ha läst vad ni andra skrivit.
De är delade med fin mittlinje, gångtrafikanter och cyklister. Dock så är det inga gångtrafikanter som uppmärksammat att det cy

Men, Helena, som du beskriver dem är de ju inte alls bra! Du tar upp just de saker som stör mig och många andra.

Vägen är till för att cyklas på och man får visst cykla där om säkerheten är bättre där.
Dock ej på Motorväg eller Motortrafikled. Man får cykla på 2-1 väg med wire.

Vägen är till för att cykla på, men puckon som hittar på bestämmelser har inte fattat det. Sen medger tyvärr inte lagtexten att använda vägen om det är säkrare. Den aktuella lagtexten:

"Cyklar och tvåhjuliga mopeder klass II skall vid färd på väg föras p

Javisst och det medger att jag cyklar på vägen!

Tur man fick några tips på instegracer i början av tråden 😀

Just därför finns utrymme för lite mer oseriösa utsvävningar.

Rasmus: 😉 eh...jo nu i efterhand så ser jag att det kankse var just det ja,,,läste din sista rad i inlägget om att breda vägar och måla linje på den och det var just det sista som fastnade i minnet och jag spann loss på tagentbordet...så kan det gå!

Jag har aldrig sett sådana cykelbanor som ni beskriver.

Här där jag bor görs definitivt inga cykelbanor i parti och minut. Cykelbanan som jag nämnde i mitt förra inlägg är nu ca 7 år gammal. Innan den kom till uppvaktades politikerna om en cykelbana mell