Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 08:24Tack för bra tips Börje. Killarna på CykelCity har alltid varit bra så det gör jag nog när jag kommer ner till Valborg.
Har det blivit mycket cykling sedan DU köpte?
Tack för bra tips Börje. Killarna på CykelCity har alltid varit bra så det gör jag nog när jag kommer ner till Valborg.
Har det blivit mycket cykling sedan DU köpte?
Quote from Lars Mörrby on 18 April 2008, 09:19Harald,
jag befinner mig på "vackert väder stadiet", så jag har haft cykeln parkerad i garaget sedan början av oktober. Jag har inte räknat antalet rundor förra året men gissar att det blev 12-15 stycken, dels
hemomkring, dels nere vid stugan i Falkenbe
Harald,
jag befinner mig på "vackert väder stadiet", så jag har haft cykeln parkerad i garaget sedan början av oktober. Jag har inte räknat antalet rundor förra året men gissar att det blev 12-15 stycken, dels
hemomkring, dels nere vid stugan i Falkenbe
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 09:36Hm! Det där med cykelbanan och farten blir ju naturligtvis ett problem 😀
Hm! Det där med cykelbanan och farten blir ju naturligtvis ett problem 😀
Quote from Bengt Askerfelt on 18 April 2008, 11:36Finns det någon hastighetsgräns på cykelbanor?
Finns det någon hastighetsgräns på cykelbanor?
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 11:39Ingen formell, utan det är begränsningen på den intilliggande vägen som avgör. I praktiken är dock de flesta cykelbanor inte gjorda för cykling snabbare än ca 20 km/h, och knappt det.
På cykelvägar (såna som är fristående från vanliga vägar) utanför täto
Ingen formell, utan det är begränsningen på den intilliggande vägen som avgör. I praktiken är dock de flesta cykelbanor inte gjorda för cykling snabbare än ca 20 km/h, och knappt det.
På cykelvägar (såna som är fristående från vanliga vägar) utanför täto
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 11:55Va? Påstår du att folk inte håller 70 på landsväg?
Fast nog har man redan spurtat ikapp bilar på 50-väg i stan 🙂
Va? Påstår du att folk inte håller 70 på landsväg?
Fast nog har man redan spurtat ikapp bilar på 50-väg i stan 🙂
Quote from Lars Mörrby on 18 April 2008, 12:05Det som begränsar cykel hastigheten på cykelbanor brukar vara stavgångare, joggare, folk som rastar hundar, barnvagnar, korsande bilvägar, pensionärer med käpp, etc, etc.
Detta gör att det vid fint väder (dvs när jag cyklar) åtminstone på gamla Säröbanan
Det som begränsar cykel hastigheten på cykelbanor brukar vara stavgångare, joggare, folk som rastar hundar, barnvagnar, korsande bilvägar, pensionärer med käpp, etc, etc.
Detta gör att det vid fint väder (dvs när jag cyklar) åtminstone på gamla Säröbanan
Quote from Lena O on 18 April 2008, 12:53Per: Jag tror att Rasmus påstår att cyklister inte har ett problem med att hålla sig under 70 gränsen utanför tätort 😉
Per: Jag tror att Rasmus påstår att cyklister inte har ett problem med att hålla sig under 70 gränsen utanför tätort 😉
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 13:22Jo, det var det jag menade med, men i efterhand så ser jag ju att den syftningen kan tolkas hur som helst.
Men bilar som inte håller hastighetsgränsen på 70-väg är ju oxå ett irritationsmoment!
Jo, det var det jag menade med, men i efterhand så ser jag ju att den syftningen kan tolkas hur som helst.
Men bilar som inte håller hastighetsgränsen på 70-väg är ju oxå ett irritationsmoment!
Quote from Funbeat user on 18 April 2008, 18:50Jag har en Nishiki Finisher som jag köpte ny 2007 och har cyklat en säsong på och jag är fullt nöjd med den. Jag tror också att Nishiki ligger bra till i pris i jämförelse med andra cyklar med samma komponenter.
Mvh!
/Peter
Jag har en Nishiki Finisher som jag köpte ny 2007 och har cyklat en säsong på och jag är fullt nöjd med den. Jag tror också att Nishiki ligger bra till i pris i jämförelse med andra cyklar med samma komponenter.
Mvh!
/Peter