Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 10:30Gazzah
Idag har jag inte en aning om hur långt cykeln har gått. Den har bara cyklats landsväg.
Dock började problemen vid ca 50 mil och innan 200 mil hade verkstaden fått byta vev parti, bakre växelförare, navet i bakhjulet som kassetten sitter på, smörja
Gazzah
Idag har jag inte en aning om hur långt cykeln har gått. Den har bara cyklats landsväg.
Dock började problemen vid ca 50 mil och innan 200 mil hade verkstaden fått byta vev parti, bakre växelförare, navet i bakhjulet som kassetten sitter på, smörja
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 10:34Du underhåller väl din cykel och smörjer den frekvent som man måste göra med ALLA cyklar för att inte slita på komponenterna?
Du underhåller väl din cykel och smörjer den frekvent som man måste göra med ALLA cyklar för att inte slita på komponenterna?
Quote from Rasmus Olsson on 30 August 2010, 10:37Clas, du skrev "Klossarna börjar ta slut men det är fortfarande gummi kvar." antingen är de slut, eller så är de inte det. De kan ju inte vara både och.
Clas, du skrev "Klossarna börjar ta slut men det är fortfarande gummi kvar." antingen är de slut, eller så är de inte det. De kan ju inte vara både och.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 10:41Igor Mogielnicki
Givetvis smörjer jag kedja, växlar odyl. Men det kan väl knappast påverka att det finns metallbitar i gummit på bromsklossarna.
Jag anser heller inte att det är normalt att att plocka isär hjul o styrlager på en ny cykel för att smörja (
Igor Mogielnicki
Givetvis smörjer jag kedja, växlar odyl. Men det kan väl knappast påverka att det finns metallbitar i gummit på bromsklossarna.
Jag anser heller inte att det är normalt att att plocka isär hjul o styrlager på en ny cykel för att smörja (
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 10:47Det låter som du behöver tvätta fälgarna. Regelbundet. Det sorterar under avdelningen "underhåll".
Det blanka fläckarna på bromsbeläggen blir till när man bromsar på en smutsig fälg. Består av pulvriserat bromsbelägg och aluminium från fälgen. Tvätta bor
Det låter som du behöver tvätta fälgarna. Regelbundet. Det sorterar under avdelningen "underhåll".
Det blanka fläckarna på bromsbeläggen blir till när man bromsar på en smutsig fälg. Består av pulvriserat bromsbelägg och aluminium från fälgen. Tvätta bor
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 10:53Jag har 2 nishikicyklar. Haft min Nishiki 401 Hybrid i 8 år och den har funkat klockrent och då har jag åkt en del motionslopp på den samt dagspendlat 2 mil per dag t.o.r jobbet. Lämnade in den på service en gång per år de 5 första åren(De bytte bromsar v
Jag har 2 nishikicyklar. Haft min Nishiki 401 Hybrid i 8 år och den har funkat klockrent och då har jag åkt en del motionslopp på den samt dagspendlat 2 mil per dag t.o.r jobbet. Lämnade in den på service en gång per år de 5 första åren(De bytte bromsar v
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 10:53Bruse ?™
Tror att dom flesta förstår vad jag menar men jag ska vara övertydlig åt dig så kanske även du förstår.Bromsklossarna började bli nedsliten men det fanns fortfarande gummi kvar.
Dock är bromsklossarna helt slut nu eftersom jag har skurit sönde
Bruse ?™
Tror att dom flesta förstår vad jag menar men jag ska vara övertydlig åt dig så kanske även du förstår.
Bromsklossarna började bli nedsliten men det fanns fortfarande gummi kvar.
Dock är bromsklossarna helt slut nu eftersom jag har skurit sönde
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 10:57Vad är det för märke på klossarna?
Vad är det för märke på klossarna?
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 11:01åberg _
Du har säkert rätt i att det kan samlas på ytan av bromsklossarna men knappast en bit in i klossen. Jag har ju skurit i kvarvarande klossar och sett att det finns metall även under ytan på bromsklossen.Jag vet inte nu vad det är för märke på kl
åberg _
Du har säkert rätt i att det kan samlas på ytan av bromsklossarna men knappast en bit in i klossen. Jag har ju skurit i kvarvarande klossar och sett att det finns metall även under ytan på bromsklossen.
Jag vet inte nu vad det är för märke på kl
Quote from Rasmus Olsson on 30 August 2010, 11:05Seså Clas, bli inte så upprörd.
Seså Clas, bli inte så upprörd.