Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelNokia Sports Tracker
You need to log in to create posts and topics.

När du valt cykel och fått upp skärmen med karta,speed mm ska gps markering lysa grönt. Då har gps kontakt. Tryck då på start. En orange ruta kommer upp med autopause.(inte autostart) Då startar inte registreringen innan du har kommit över ca 5 km i fart

Hm, autopaus har jag medvetet satt på "av" för att jag tycker att en cykeltur tar den tid den tar. Det är liksom ingen som stannar klockan och hottar upp min snittid om jag cyklar ett lopp. Nåväl. Jag tar det röda pillret idag och det blå i morgon.

Det viktiga är att gps lyser grönt. Om du stoppar ner den i fickan inomhus får den klara problem att kontakta satelliterna. Kan ta upp till 5 min innan den får kontakt.
Jag kör med autopause för att slippa strula med telefonen innan jag ska cykla iväg och

Jo att den ska lysa grönt har jag förstått men det hjälper inte. Den behagar börja min runda några tjugotal meter ut i skogen ibland bara...

nån som testat Endomondo som alternativ till Sports Tracker?

Misstänker att sports tracker blivit mer buggigt. Har nu fått 2 av 3 cykelturer/reggar avbrutna med gps-pucken i princip fullladdad. Om det händer dig oxå - ge feedback här http://sportstracker.nokia.com/nts/blog/list.do

Bältet finns nu på marknaden..