Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Men det är ju fritt fram att markera tråden som ointressant, så sllipper man den. 😉

Jag älskar ironin i när en gnälla på gnällspikarna 🙂

Din tur nu ... bli som att titta i en spegel med en spegel bakom ... on and on and on and ...

Tredje gången gillt?

Det är väl tredje gången de gör samma sak. Jag har dock inget minne av att det gnällts de tidigare två gångerna. Är det bristen på snö som har tärt på er? 😉

Är man snöälskare fick man tillräckligt med kärlek de sista 2 vintrarna.

Är "digitalt"="binärt" egentligen?

Digitalt har till skillnad från analogt endast diskreta värden men ingen begränsning i talföljden. Eller är det något jag inte förstår?

Du förstår det ju bombsäkert Leffe....å jag förstår inte ett endaste jota så då går jag å kvartar in å så fixar du till det i tråden tills jag vaknar å kollar då..????
Troligtvis så fattar jag inge då heller men kommer att hålla färgen naturligtvis..!!!

"Är "digitalt"="binärt" egentligen?"

Språkligt är det ju inte samma sak. Rent tekniskt känner jag bara till binära lagringsformer i aktuella lagringsmedia iaf. Historiskt finns det kanske andra modeller!

I digital signalbehandling behandlar man generellt inte bara binära signaler utan digitala, dvs sekvenser av diskreta tal. Alltså binär är inte lika med digital.

Men dom behandlas av en dator som i grunden bara hanterar binära tal!

När vi ändå är helt utanför trådens ämne, kan det vara roligt att känna till att tidigt i datorernas historia tillverkades några datorer som var decimala, inte binära.