Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Changes made from version 2.90 to 3.00:
Implemented support for speed zones. The user cannot view or edit on the device, but speed zones can be sent from Garmin Training Center or Garmin Connect and then used in workouts.
Fixed various issues with workout

Jag har haft denna nu i någon vecka, och för mitt normala användande märker jag inte någon skillnad. Verkar alltså funka som den ska.

Ny firmware 3.1

Changes made from version 3.00 to 3.10:

* Fixed an issue with the Recovery Heart Rate message that was causing a shut down in various languages. The Recovery Heart Rate message is displayed 2 minutes after stopping an activity.

Hm. Kanske var det som hände efter dagens pass. Den blev "lite konstig" och det stod två meddelande på rutan....

Tack för tipset!

Är den någon som vet vilken är den senaste versionen på GPS programvaran i klockan?

Jag har 2.10.
Kan man uppdatera den ?

Du kan kolla här
http://www8.garmin.com/products/webupdater/howtoinstall.jsp

Själv loggar jag in på min sida på http://connect.garmin.com och där finns en blänkare i högerkanten om det finns nån uppdatering

Hej!

Jag har problem att uppdatera den senaste firmwaren 3.2 till min 310xt. Jag får detta meddelande hela tiden:

RemoteTransferException: Internal Server Error

Just nu reggas alla mina pass på samma datum( 5 jan) och hoppas detta ska åtgärdas med up

Är det någon mer än jag som ibland har lite problem med just dessa firmware uppdateringar över Ant+?

Klockan ligger och piper med jämna mellanrum och den börjar föra över - men sen verkar det hända något och så testar den igen (och igen och igen och igen

Jag har aldrig haft problem men jag har alltid haft USB/laddkabeln ansluten när jag uppdaterar.

Jag inte kollat efter exakt vad det står i Garmins instruktioner, men de flesta enheter som ska få FW uppdaterad brukar kräva en viss minimiladdning i batteri

Men USB-kabeln har väl ingen annan funktion än att ladda klockan längre (sedan ANT+ kom)?

Skall testa dock att köra uppdatering med kabeln i så får vi se om det går bättre!