Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNy i denna grupp
You need to log in to create posts and topics.

Hej och hallå alla triatleter!

Jag och min sambo har så smått börjat fundera på att köra vår första sprint i höst.
Tanken är att vi ska bilda ett lag/team och jag ska simma och springa och han cykla.

Vi har nyligen börjat med löpning båda 2 och jag spra

Jag är ju ett blåbär men det skulle förvåna mig mycket om det skulle komma invändningar på "simstil"! Bröstsimma på du tills du behärskar frisimmet alt. skifta stil under loppet.

Det är ok att simma hundsim också om man vill. Jag har för mig att enda kraven är att man inte har hjälpmedel, har lämpligt antal badkläder och inte simmar ryggsim!

Sen är det lite olämpligt med bröstsim på det sättet att man då använder benmusklerna väl

Hej
Jag är oxå nybörjare. Har blivit ok att springa, allt annat kommer. Ser fram emot min första provning i västerås i 3 veckor.

Christer, ja visst blir man lite trött i benen, men det gör ju inget eftersom jag inte ska cykla utan det sköter ju sambon.
Här heter det relay-team och det har jag läst att det ska gå bra på den tävlingen vi tänkt vara med på.
http://www.findaraceevent.c

Pia, vilket simsätt som helst är tillåtet. Rygg, crawl, bröst eller din egen stil och även blanding mellan allt. Du får bara inte gå på botten utan vid start och målgång. I fall du/ni kommer att tycker att det är kul - äh ... när ni sen tycker att det är

Ja, nu kollade jag lite reglementen och Trimaster har rätt alla simsätt är tillåtna. Jag undrar var jag läste att ryggsim inte var tillåtet? Det måste ha varit nån tävling jag varit med i? Stockholm Mazda? Nån som har hört talas om det?

jag har också hört om rygg sim "för säkerts skulle" inte tillåtade.

Undra vad ni andra first timers göra med kläder? typ hur advancerade tri kläder kommer ni att har?

Jag köpte en http://www.milletsports.co.uk/productmore.php?pid=27731. Toknöjd över den.
Vart en M men skulle nog behövt en L, men den funkar och nu har jag en till anledning att försöka droppa lite kroppsmassa 🙂

jag var first timer på triathlon i Kalmar IronMan 2008. Jag betsämde mig för att inte köpa några nya prylar innan jag visste om det var kul. Jag använde min stadiumvåtdräkt, min vanliga linjecykel och mina vanliga kläder. Det fungerade alldeles utmärkt. H