Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonNy i denna grupp
You need to log in to create posts and topics.

Jag körde ett testpass i bassängen igår för att se på ett ungefär hur jag ligger till med simningen.
Första 100 m simmade jag bröstsim på 2:21, sen testade jag crawl/frisim och pallade 25 m (1 längd) och sen på tillbakavägen så fick jag vatten i halsen oc

Skit i sambon o kör själv 🙂
Du fixar det och efteråt kommer du vara än mer superladdad inför nästa race.

Vadå inte ha cykel? Ta hans!

Problemet är ju att ingen av oss har nån cykel. Han har tänkt köpa en, men när det kostar närmare 2000 dollar så blir det lite dyrt att köpa 2 samtidigt.

Han har ju en cykel nu, en fixed gear, men den kan man ju inte använda i ett trilopp. Eller förreste

Jaha, nu har jag testat sambons fixed gear i alla fall. Denna gång gick det galant och jag cyklade runt i området både uppför och nerför backar utan problem. 🙂

Lite kul var det faktiskt, fast rätt jobbigt för benen att behöva trampa hela tiden. Det går

Grattis Mia, Tror jag man bli mer mödigt hela tid på cykle, och den vilja att går fört bli bara mer och mer 🙂

Följer dessa diskussioner om nybörjar-tria med stort intresse. Ska själv göra något liknande snart (www.otillo.se). Nästan ingen cykling men väldigt mycket simning.
Är helt okej med att springa, har gjort ett par maror, men var nog lite överilad när jag a

Kul Reine, jag körde min triathlonpremiär i en intern tävling på jobbet i juni men då höll jag mig till bröstsim som många andra.
Harvar nu med crawl men är totalt slut på luft efter 50 meter så jag har allt annat än flyt i det simsättet.
Men det låter ho

Jag har samma erfarenhet som Reine. Körde Triathlonpremiär i Kalmar på IM-distansen ifjol och bröstsimmade nog minst 70 procent av sträckan. Klarade max 200-400m crawl i sträck så sent som för nån månad sen trots idogt övande, syreskuld och tok-hög puls.

Reine, min hjälte, vill precis gör sånt breakthrough! Idåg försokte jag 400 meter "tarazan" men bli helt enkelt slut. Skulle prova hallstammer i helg, men nu känns det osäkert.
Ska kolla på länk, kanske miracle / osmosis 🙂